بجنورد-ایرنا- رییس دانشگاه معین خراسان‌شمالی و نماینده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در استان گفت: تمهیدات لازم برای محل‌های برگزاری کنکور سراسری در استان از نظر گرمایشی فراهم شده است.

محمد شیخ زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ساختمان های دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه پیام نور واحد بجنورد برای برگزاری کنکور سراسری آماده شده است.

وی افزود: با همکاری و مساعدت شرکت گاز استان جریان گاز این فضاهای دانشگاهی قطع نشده و موتورخانه های این دو مجموعه برای برگزاری کنکور سراسری گرم نگه داشته شده اند.

شیخ زاده تصریح کرد: یک روز قبل از تاریخ برگزاری کنکور سراسری سامانه های گرمایشی این فضاها روشن خواهد شد و کنکور سراسری در روزهای ۲۹ و ۳۰ دی ماه جاری برگزار می شود.

در سال تحصیلی گذشته ۱۸ هزار و ۴۷۲ داوطلب در آزمون سراسری دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در خراسان شمالی با هم به رقابت پرداختند که از این تعداد ۱۱ هزار و ۲۳۵ نفر زن و مابقی مرد بودند.

شمار دانشجویان دانشگاه‌های استان ۲۸ هزار و ۴۷۶ نفر است که این تعداد دانشجو در ۳۴ مرکز آموزش عالی تحصیل می‌کنند.

مصرف گاز خانگی در خراسان شمالی با سرمای زمستانه و برودت هوا افزایش چشمگیری یافته است و این روند فعالیت بسیاری از صنایع استان را کند کرده و نیاز است تا شهروندان در این فصل مصرف این سوخت گرانبها را مدیریت کنند.

اینک مصرف گاز نیروگاه برق سیکل ترکیبی شیروان، سیمان بجنورد، پتروشیمی، صنایع دیگر و سایر صنایع و واحد های تولیدی استان قطع شده است که این امر با دستور دیسپچینگ ملی گاز ایران و از طریق مراجع ذیصلاح کنترل و اعمال می شود.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.