آستارا- ایرنا- ۳۰ دست جهیزیه در آیینی با حضور جمعی از مسئولان آستارا روز یکشنبه به مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در این شهرستان اهدا شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) آستارا در این آیین گفت: جهیزیه‌های اهدایی شامل پنج قلم کالای اساسی یخچال، تلویزیون، جاروبرقی، اجاق گاز و لباسسشویی با مجموع مبلغ ۹ میلیارد ریال است.

بهرام تسلی‌نیا افزود: ارزش هر دست از این جهیزیه‌های اهدایی ۳۰۰ میلیون ریال است که به طور مستقیم از کارخانه خریداری شده و در بازار آستارا حدود ۵۰۰ میلیون ریال به فروش می‌رسد.

وی بیان کرد: جمع نوعروسان، ازدواج مجددها و هدیه پسران کمیته امداد امام خمینی (ره) آستارا تا به امروز ۱۲۳ مورد با مبلغ ۳۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال است.

به گفته مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) آستارا، ۱۳ هزار نفر در قالب ۶ هزار خانوار در حال حاضر زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در شهرستان آستارا قرار دارند و از خدمات متنوع این نهاد از جمله دریافت مستمری برخوردار هستند.

شهرستان آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در منتهی الیه غرب استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت واقع شده است.