گرگان - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع برق گلستان گفت: با وجود کاهش محسوس دما و فعال‌نبودن نیروگاه سیکل ترکیبی علی‌آباد، برق هیچکدام از مشترکان خانگی و تجاری استان قطع نشده و برنامه‌ای هم برای آن نداریم.

به گزارش ایرنا، سیداحمد موسوی روز یکشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران گلستان، افزود: برق موردنیاز استان از شبکه سراسری تامین می شود که محدوده مصرف آن بین ۳۸۰ تا ۴۵۰ مگاوات است.

وی ادامه داد: برای مدیریت مصرف برق گلستان در شرایط کنونی و پیشگیری از قطع شدن این انرژی، طرح‌های مدیریت مصرف از جمله قطعی یک درمیان روشنایی معابر و خاموش نگه‌داشتن ۴ هزار حلقه چاه در دست انجام است.

موسوی خاطرنشان کرد: علاوه بر این، با قطع برق صنایع غیر ضرور برخی صنایع گلستان از ساعت ۱۱ امروز حدود ۲۴ مگاوات در مصرف برق صرفه‌جویی شد.

وی افزود: از مجموع ۴۵۰ مگاوات برق روزانه مصرف گلستان ۹۵ مگاوات آن به صنایع اختصاص دارد.

مدیرعامل شرکت گاز گلستان هم‌ گفت: افت فشار گاز در استان وجود دارد ولی تلاش می‌کنیم این افت فشار منجر به قطعی گاز به خصوص برای مشترکان خانگی نشود.

علی طالبی افزود: در این شرایط بهترین راهکار، همراهی مردم برای کاهش مصرف است.

وی ادامه داد: از چند روز گذشته تاکنون گاز ادارات گلستان قطع است و برخی صنایع مانند مرغداری ها از سوخت دوم استفاده می‌کنند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان هم گفت: تاکنون ۱۵۷ واحد صنعتی استان برای مدیریت مصرف گاز ، سهمیه سوخت جایگزین دریافت کردند .

درویش‌علی حسن‌زاده افزود: اختصاص سوخت جایگزین برای این واحدهای صنعتی گلستان بیشتر برای مصرف دستگاه دیزل ژنراتور است ولی باید تمهیدات لازم در صورت تداوم قطعی برق و گاز اندیشیده شود.

محمدرضا عباسی معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی گلستان هم گفت: افزون بر ۸۵ درصد مرغداری‌های استان دارای سوخت جایگزین هستند و در دامداری‌ها هم از نفت سفید استفاده می شود.

عادل مصدقی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان هم بر تامین سوخت جایگزین برای تاکسی های بین شهری به دلیل تعطیلی جایگاه های سی ان جی تاکیدکرد.

امان محمد کمالی مدیرکل هواشناسی گلستان هم خصوص پیش بینی دمای استان در ۲۴ ساعت آینده، گفت: در این مدت دمای هوای استان بین منفی یک تا ۳ درجه و برای گرگان تا منفی سه درجه پیش‌بینی می‌شود.

نعمت الله حاجی زاده مدیرکل مدیریت بحران گلستان هم با تاکید بر تداوم هوای سرد در استان خواستار جدیت بیش از گذشته دستگاه‌های عضو مدیریت بحران استان در آمادگی برای گذر از شرایط سخت سرما در منطقه شد .

استاندار گلستان هم با تاکید بر لحاظ تدابیر لازم از سوی دستگاه‌های عضو مدیریت بحران استان، گفت: حفظ آمادگی این دستگاه‌ها برای ارائه خدمات و عبور از سرما و یخبندان ضروری است.

علی محمد زنگانه بر تسریع در دوگانه سوز کردن تمامی گلخانه و مرغداری‌، صنایع کوچک و متوسط، دستگاه‌های اداری، نانوایی از سوی دستگاه‌های مرتبط در استان تاکید کرد.

وی گفت: سرمایه گذاری در مدیریت مصرف سوخت از سوی هم استانی ها با بهره گیری از اطلاع رسانی و بکارگیری شیوه های مناسب ضروری است.