تهران- ایرنا- تیم فوتبال رئال مادرید در تقابل‌های سوپرجامی با رقیب سنتی خود نمایش بسیار بهتری داشته و باید دید در بازی یکشنبه‌شب بازهم این اتفاق تکرار می‌شود یا خیر.

به گزارش ایرنا، تیم‌های رئال مادرید و بارسلونا امشب از ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه در دیدار نهایی رقابت‌های سوپرجام فوتبال اسپانیا در ورزشگاه ملک فهد شهر ریاض به مصاف یکدیگر خواهند رفت تا فاتح فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ مشخص شود.

۲ تیم بزرگ فوتبال اروپا و اسپانیا با شکست تیم‌های والنسیا و رئال بتیس به این مرحله رسیدند و حالا باید برای قهرمانی به مصاف هم بروند. این شانزدهمین جدال این ۲ تیم در سوپرکاپ اسپانیا به حساب می‌آید. آنها اولین بار در سال ۱۹۸۸ به مصاف یکدیگر رفتند و حالا پس از ۳۵ سال شاهد تقابلی دیگر بین آنها خواهیم بود.

به جز دیدار پارسال ۲ تیم که در مرحله‌ نیمه‌نهایی و با فرمت جدید برگزار شد، همیشه رقابت‌های آنها در سوپرجام اسپانیا به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شد که تیم پایتخت‌نشین با اقتدار نمایش بهتری داشت و موفق شد برنده‌ ۶ بازی در مجموع باشد و بارسا فقط یک پیروزی را از آن خود کرد. آمار کلی آنها اما ۹ پیروزی برای مادریدی‌ها، ۲ تساوی و چهار برد برای کاتالان‌ها بوده است.

سال گذشته رئال با نتیجه‌ سه بر ۲ در وقت‌های اضافه از سد بارسلونا گذشت و حالا این ۲ تیم بار دیگر در عربستان باید به مصاف یکدیگر بروند. بارسا اولین و آخرین بار در فصل ۲۰۱۲-۲۰۱۱ توانست رئال را در سوپرجام شکست دهد و قهرمان شود. حالا باید دید این اتفاق مجددا تکرار خواهد شد یا یک مرتبه‌ دیگر شاهد برتری تیم کارلتو خواهیم بود.