تهران- ایرنا- بیش از ۱۶۰ زندانی عقیدتی در بحرین طی نامه‌ای از شرایط بد موجود در زندان‌های حکومت بحرین شکایت کردند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از منامه پست، بیش از ۱۶۰ زندانی سیاسی در ساختمان شماره ۱۰ زندان مرکزی "جو" در نامه‌ای خطاب به مسؤولان این کشور از مشکلات و شرایط بد موجود در این زندان‌ها شکایت کردند.

برپایه این گزارش، این زندانیان بحرینی خواستار فراهم کردن شرایط انسانی در زندان‌های آل خلیفه شدند.

زندانیان دربند حکومت بحرین در ادامه این نامه خواستار لغو زندان انفرادی، مراقبت‌های بهداشتی مناسب، اجازه انجام مناسک دینی، کاهش هزینه تماس با خانواده‌هایشان شده‌اند.

زندانیان همچنین خواستار یافتن راه‌حل‌هایی برای مشکلات تشدید شده خود شدند و تاکید کردند که این راه‌حل‌ها یکپارچه و پایدار باشد تا با توجه به شکاف روزافزون میان اداره زندان و زندانیان، بتوانند به حقوق خود دست یابند.

این نامه درحالی تنظیم شده است که ۲۱ دی ماه گروهی از مردم بحرین بار دیگر با آمدن به خیابان ها با زندانیان سیاسی ابراز همبستگی کردند.
«هیهات من الذله»، «وضعیت زندان ها در بحرین رو به وخامت است»، «جان زندانیان در خطر است» و «زندانیان را نجات دهید»؛ از جمله پلاکاردهایی بود که تجمع کنندگان در دست داشتند.

بحرین از ۱۴ فوریه سال ۲۰۱۱ میلادی شاهد قیام مردمی علیه رژیم آل خلیفه است. مردم بحرین خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.

در جریان قیام مردمی بحرین، هزاران نفر شهید یا زخمی شده اند و حکومت آل خلیفه همچنین هزاران بحرینی را بازداشت و شکنجه و صدها نفر دیگر را سلب تابعیت کرده است. حکومت بحرین همچنین همه جمعیت ها و احزاب سیاسی مخالف را منحل و فعالیت آنها را ممنوع کرده و از سال ۲۰۱۱ میلادی تاکنون انتخابات را در سایه تحریم مردم و رهبران مخالفان و به صورت تک صدایی و همسو با خواست خود برگزار می کند.