آبادان- ایرنا- شهردار آبادان با اشاره به آبگرفتگی برخی معابر این شهر ناشی از بارندگی صبح امروز (سه شنبه) گفت: ۲۰ گروه عملیاتی این شهرداری برای دفع آبهای سطحی در مناطق مختلف آبادان فعال شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا بارندگی در مناطق ذوالفقاری، احمدآباد، کوی بهار هسته مرکزی شهر، بلوار ولایت، کفیشه باعث جاری شدن روان آب و کندی حرکت خودروها شده است.

یاسین کاوه پور سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از شب گذشته تمامی نیروهای خدمات شهری و مدیران شهرداری برای دفع آبهای سطحی در مناطقی که دچار آبگرفتگی شدند آماده باش بودند.

وی افزود: روان‌آب متاثر از باران توسط ۲۷ سپتیک و ۶۰ پمپ از سطح شهر در حال تخلیه است و همه سازمان‌های این شهرداری همراه با پرسنل و ماشین‌آلات به صورت عملیاتی مشغول کار هستند.

شهردار آبادان بیان کرد: معاونان شهرداری، مدیران مناطق سه گانه و سازمان های تابعه همراه با زیر مجموعه آنها به صورت آماده باش با استفاده از امکانات و تجهیزات مورد نیاز در شهر مستقر هستند تا آبگرفتگی به حداقل برسد.

کاوه‌پور افزود: بارندگی در مدت زمان کم و حجم زیاد باعث آبگرفتگی برخی از مناطق آبادان شده و با توجه به آمادگی یک ماه گذشته و لایروبی کانال‌های آبهای سطحی و بازسازی ایستگاه‌های پمپاژ، آب به سرعت در حال تخلیه است.

وی گفت: با هماهنگی آبفا آبادان نیروهای شهرداری و آبفا با تمام توان و تجهیزات در حال تخلیه آب باران از معابر سطح شهر هستند.

رئیس اداره هواشناسی آبادان میزان بارندگی ثبت شده در ۲۴ ساعت گذشته را ۱۷ میلیمتر اعلام کرد و گفت:سامانه بارشی تا پایان امروز سه‌شنبه در جنوب غرب خوزستان فعال است.

محمدعلی تابع‌الحجه حداکثر رطوبت هوا در آبادان را ۱۰۰درصد اعلام کرد و افزود:در شبانه روز گذشته حداکثر دما در آبادان به ۱۷ و حداقل به ۱۰درجه سانتیگراد رسید.

بارندگی شدید همچنین باعث قطع برق در منطقه ذوالفقاری و برخی از روستاهای آبادان شده است.