قرچک - ایرنا - امام جمعه شهرستان قرچک گفت: دهه فجر انقلاب اسلامی، بهترین زمان برای بازخوانی آرمان‌های امام راحل و شهدا است تا مسیر پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور گم نشود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی روز سه‌شنبه در جلسه هماهنگی ستاد دهه مبارک فجر قرچک اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم وعده نصرت الهی به بندگان خود داده و مردم ایران اراده کردند تا سرنوشت خود را باتوسل به قدرت الهی و اتحاد و همدلی تغییر دهند.

وی افزود: قطعا فساد و تفرقه موجود در رژیم سابق، به دلیل دل‌های آلوده بوده و اگر قرار است که مسیر برای پیشرفت و توسعه همه جانبه همواره شود، باید قلب هایمان را منقلب کنیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: این که انقلاب اسلامی مردم ایران به رهبری امام راحل به نتیجه مطلوب که همان سرنگونی رژیم ۲ هزار و ۵۰۰ ساله شاهنشاهی بود دست یافت به دلیل همراهی مردم و اطاعت آنان از ولی فقیه بود.

اسماعیلی ادامه داد: انقلاب اسلامی مردم ایران، انقلابی عقیدتی، فرهنگی و به معنای واقعی کلمه، انقلاب مبانی بود، انقلابی که به تشکیل حکومت اسلامی، تصویب قانون اساسی اسلامی نیز اجرای احکام اسلام در کشور شد.

امام جمعه قرچک با تأکید بر لزوم بازخوانی اهداف انقلاب و آرمان‌های امام راحل و شهدا در دهه مبارک فجر گفت: برنامه‌های گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید هدفمند و با هدف تقویت اتحاد و همبستگی هر چه بیشتر مردم تدوین شود تا با اجرای این برنامه‌ها، اهداف انقلاب، امام راحل و شهدا بار دیگر بازگو شود تا راه انقلاب گم نشود.

وی تصریح کرد: با توجه به در پیش بودن ایام ولادت حضرت علی (ع) و همزمانی ایام اعتکاف با دهه مبارک فجر، لازم است تا در اجرای برنامه‌ها مسجد محوری در اولویت قرار گیرد و ابعاد مختلف جهاد تبیین مد نظر رهبر معظم انقلاب اجرایی شود.

دهه فجر بهترین زمان برای پیوند نسل امروز جامعه با نسل اول انقلاب است

فرماندار شهرستان قرچک نیز در این جلسه اظهار داشت: فجر بهترین زمان برای پیوند دادن نسل امروز جامعه با نسل اول انقلاب است تا معنای انقلاب اسلامی مردم و اهداف آن به درستی برای آینده‌سازان کشور تبیین شود.

علیرضا فاتحی‌نژاد افزود: نسل جوان و آینده ساز ایران که انقلاب مردم ایران به رهبری امام راحل را به درستی درک نکرده، باید به ارزش و جایگاه دهه مبارک فجر به درستی پی ببرد و دستاوردهای عظیم آن را در حوزه‌های مختلف بشناسد.

وی خاطرنشان کرد: همه مسئولان موظفند تا در برنامه‌ریزی اجرای مناسبت‌های مختلف دهه مبارک فجر، موضوع جهاد تبیین و بیان دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی را برای قشرهای مختلف جامعه به ویژه جوانان را در دستور کار خود قرار دهند و با تعامل، هم‌افزایی، برنامه‌های شاخص و امیدآفرین را با پیوست فرهنگی و تبیینی مناسب اجرا کنند.

قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.