تهران-ایرنا- کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به همراه اردن و مصر به دعوت «محمد بن زاید» رئیس امارات امروز چهارشنبه در یک نشست مشورتی با موضوع روابط بین کشورها و همکاری و هماهنگی های مشترک شرکت می کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی امارات (وام)، سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به همراه مصر و اردن امروز ( چهارشنبه) نشستی در ابوظبی پایتخت امارات برگزار خواهند کرد.

شرکت کنندگان در این نشست قرار است درخصوص روابط میان کشورها و همکاری و هماهنگی های مشترک تبادل نظر کنند.

به نوشته این خبرگزاری، رئیس امارات قرار است در دیدار با روسای کشورهای شرکت کننده در این نشست درمورد روابط و همکاری های مختلف در راستای ثبات و شکوفایی منطقه رایزنی کند.

پیش از این نیز خبرگزاری قطر (قنا) اعلام کرد که «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر به دعوت محمد بن زاید، دوحه را به مقصد ابوظبی ترک کرد تا در این نشست شرکت کند.

همچنین سخنگوی ریاست جمهوری مصر ضمن اعلام مشارکت «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری این کشور در نشست ابوظبی اعلام کرد که مشارکت وی در چارچوب تقویت و گسترش روابط با تمام کشورهای برادر است که در این نشست حضور دارند.

وی گفت که مشارکت السیسی در این نشست نشان دهنده پافشاری قاهره برای همکاری در راستای سازوکارهای مشترک به منظور تحقق منافع ملت های عربی است.

سخنگوی ریاست جمهوری مصر افزود که هدف از نشست ابوظبی، مشورت و هماهنگی در راستای تحقق امنیت و ثبات منطقه ای و بین المللی است.

سران کشورهای شورای همکاری و مصر و اردن از دیروز یکایک درحال ورود به امارات برای شرکت در این نشست هستند.