رشت - ایرنا - معاون فرهنگی و هنری ستاد هماهنگی کانون‌های های فرهنگی، هنری مساجد کشور بیان کرد: امروز جامعه نیازمند پرورش هنرمند انقلابی و انتقال مفاهیم انقلاب با بهره مندی از ابزار هنر است.

به گزارش ایرنا، مهدی مقدم روز چهارشنبه در مراسم رونمایی از رویداد فرهنگی، هنری " مثل چراغ" در رشت، وحدت و همدلی را نیاز امروز جامعه دانست و گفت: مساجد نباید تنها در شرایط خاص و اجرای برنامه هایی چون رونمایی رویدادها مورد استفاده قرار گیرد بلکه باید محور همه فعالیت‌ها بوده و در راس همه امور قرارگیرند.
وی با تاکید بر اینکه با تعامل و مشارکت می‌توان قله‌های بزرگی را فتح کرد، اذعان کرد: نگهدار اصلی انقلاب، امام راحل و شهدا هستند و ما باید از همه ظرفیت‌ها در راستای استمرار آن و ارتقاء فرهنگ گام برداریم.

پرورش نیروهای انقلابی از اهداف کانون‌های فرهنگی مساجد است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در این مراسم که در مسجد امام جعفر صادق(ع) رشت برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهمترین اهداف کانون های فرهنگی، هنری مساجد، پرورش نیروهای انقلابی است و این رویداد می‌تواند به خوبی در پرورش نیروهای انقلابی در بخش های مختلف ایفای نقش کند.

رضا ثفتی افزود: متاسفانه هم اینک توازن در تولیدات فضای مجازی بین جبهه معاند با جبهه انقلاب وجود ندارد و فاصله بسیار است به همین دلیل باید حرکت مسئولانه و شبانه‌روزی در این بخش داشته باشیم.

وی اظهار کرد: رویدادی چون رویداد فرهنگی " مثل چراغ" باعث اجماع در بخش فرهنگی شده و همه مسئولان فرهنگی گیلان در این رویداد حضور دارند که این امر از مزیت‌های این گونه برنامه های فرهنگی است.

رویداد فرهنگی " مثل چراغ " تولید محور است

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد گیلان نیز در آئین رونمایی این رویداد فرهنگی عنوان کرد: این رویداد فرهنگی، هنری به همت ستاد هماهنگی کانون های مساجد گیلان در سه بخش دوره های آموزشی، فراخوان جشنواره و کارگاه تولید محور گشایش یافته است.

حجت الاسلام رضا حاجتی افزود: این رویداد در ۱۵ محور با موضوعاتی همچون آموزش خبرنگاری، عکاسی، فیلم برداری، طراحی گرافیک، فیلمنامه نویسی و نمایشنامه، مجری‌گری و فن بیان، موشن گرافی، دوره تخصصی فتوشاپ و تدوین، تولید محتوا با تلفن همراه اجرا می شود.

وی ادامه داد: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت http://meslecheragh.ir/ مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

سرپرست ستاد هماهنگی کانونهای مساجد گیلان بیان کرد: مهلت ثبت نام این رویداد فرهنگی حدود یک ماه به طول می انجامد و پس از آن، دوره ها و کلاسهای آموزشی برپا و در نهایت تولیدات ارائه شده مورد داوری قرار می گیرد و نفرات برتر هر بخش معرفی می شوند.