مسجد، پایگاه مهمی در تبیین زندگی حضرت فاطمه (س) است

بندرعباس - ایرنا - سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان با اشاره به نقش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در تحقق جهاد تبیین، گفت: مسجد مهم‌ترین سنگر و پایگاه در تبیین سیره و زندگی حضرت فاطمه (س) است.

اسلام خواجه‌یی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به درپیش بودن میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) دیدار اقشار مختلف بانوان با رهبر انقلاب افزود: در این دیدار رهبر انقلاب بیانات بسیار مهم و ارزشمندی در مقام و جایگاه زنان ایرانی و مسلمان ارائه کردند که نخست خود بانوان با برگزاری انواع برنامه‌ها و جلسات معرفتی می‌توانند به دیگران تبیین کنند.

وی در این رابطه به نقش مسجد و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در تببین مساله خانواده و زنان صاحب اندیشه اشاره و بیان کرد: مقدس‌ترین بنا در اسلام خانواده است و رهبر معظم انقلاب نیز در این دیدار یادآور شدند که زن ایرانی، تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان، گشود و ثابت کرد که می‌توان هم زن عفیف، محجبه و شریف بود و درعین حال، در متن بود و در کنار حفظ پاکیزگی سنگر خانواده در عرصه‌ سیاسی و اجتماعی نیز فتوحات بزرگی به ارمغان آورد.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان در ادامه به تشریح برنامه‌های کانون‌های مساجد هرمزگان ویژه سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) اشاره کرد و ادامه داد: تمامی این برنامه‌ها با هدف تکریم مقام حضرت زهرا (س)، معرفی شخصیت حضرت فاطمه(س)، تبیین سیره فاطمی و تکریم مقام مادر و تجلیل از مادران و زنان فعال در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزار می‌شود.

خواجه‌یی گفت: جشن‌های فاطمی کانون‌های مساجد استان با دعوت از کارشناسان حوزه علوم دینی در قالب جلسات آموزشی فاطمه شناسی، عفاف و حجاب، نشست‌های بررسی ویژگی‌های حضرت زهرا(س) به ویژه ولایت‌مداری و دفاع از ولایت برگزار می‌شود.

وی، سرکشی مدیران و اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با مادران و خانواده‌های معظم شهدا، دیدار فعالان فرهنگی مساجد با مادران خادم مساجد و عضو کانون‌های فرهنگی هنری، قرائت زیارت حضرت زهرا (س)، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی، پخت و توزیع غذای گرم بین نیازمندان و برپایی خودجوش ایستگاه‌های صلواتی را از دیگر برنامه‌های میلاد حضرت فاطمه سلام‌الله علیها عنوان کرد.

حضرت فاطمه سلام الله علیها عصاره بهشت و آخرین دختر پیامبر اکرم (ص) در سال دوم بعثت بین سال‌های ۳۵ تا ۴۵ عام الفیل و پیش از هجرت (۲۰ جمادی الثانی) در مکه مکرمه دیده به جهان گشود. "کوثر نبی اکرم(ص)" در نزد مسلمانان برترین و والامقام ترین بانوی جهان در تمامی قرون و اعصار است و از القاب آن حضرت می‌توان به زهرا، صدیقه، طاهره، ریحانه، راضیه، مرضیه، مبارکه، بتول‌ اشاره کرد.

یکهزار و ۶۱ کانون فرهنگی هنری با مجوز رسمی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد هرمزگان در مساجد شهری و روستایی این استان فعالیت می‌کنند.