زنجان – ایرنا- رییس شورای اسلامی شهر زنجان به ارائه لایحه بودجه شهرداری اشاره کرد و گفت: اولویت‌های ترافیک شهری، حمل و نقل عمومی و ایجاد شهر هوشمند از جمله اولویت‌های شورا در این لایحه است که در کمیسیون‌های تخصصی بررسی می‌شود.

مجید ناصحی مقدم روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه شورا تا پایان سال فرصت بررسی و اعلام نظر در خصوص لایحه بودجه شهرداری را دارد، افزود: اواخر پاییز اولویت ها شامل ترافیک شهری و حمل و نقل عمومی، ایجاد شهر هوشمند، احداث تفرجگاه‌های بزرگ شهری، ایجاد بازارچه های محلی، بازگشایی معابر اصلی و ادامه نهضت آسفالت ریزی از سوی شورا به شهرداری جهت تدوین لایحه بودجه سال آینده اعلام شد.

وی به ضرورت رعایت نسبت بودجه عمرانی و جاری اشاره کرد و گفت: براساس قانون باید دست کم ۴۰ درصد اعتبارات شهرداری به بودجه عمرانی اختصاص پیدا کند که البته طی ۲ سال گذشته با مواظبتی که در این زمینه صورت گرفت بالای ۵۰ درصد از اعتبارات در شهرداری زنجان به حوزه عمرانی اختصاص داده شد.

ناصحی مقدم اظهار داشت: ممکن است با توجه به تغییر تعرفه ها و سایر عوامل دیگر در خصوص رقم بودجه پیشنهادی تغییری ایجاد شود که البته این موضوع در بررسی کامل و نهایی لایحه مشخص می شود.

به گزارش ایرنا، روز گذشته شهردار زنجان لایحه پیشنهادی بودجه سال آینده را با رقم ۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان تقدیم شورای اسلامی زنجان کرد.

این میزان پیش بینی بودجه نسبت به بودجه امسال شهرداری، ۴۹ درصد افزایش دارد.