۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۵۰
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85095159
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خرید ۱۰۲ دستگاه خودروی حمل و نقل شهری اقدامی بی سابقه در زنجان بود

زنجان - ایرنا - رییس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: با تصمیم شورای ششم، مجوز خرید ۱۰۲ دستگاه خودروی حمل و نقل شهری با تامین اعتبار لازم صادر شد که از این تعداد ۴۱ اتوبوس، ۳۶ دستگاه مینی بوس و ۲۵ دستگاه ون از اواخر سال گذشته وارد شبکه شد و این کار تا پایان سال نیز ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید ناصحی مقدم در خطبه های پیش از نماز جمعه این شهر به اقدامات مهم شورا و شهرداری در سال جاری و آینده اشاره کرد و افزود: با برنامه ریزی انجام گرفته شورا و شهرداری تلاش دارند متناسب با امکانات و بودجه نسبت به خدمت رسانی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه زنجان به لحاظ داشتن بوستان های شهری برای غنی سازی اوقات خانواده ها با مشکل مواجه است، اضافه کرد: بر این اساس بوستان هاشمی نژاد به وسعت ۶ هکتار در کنار میدان ولی عصر(عج) کلنگ زنی شد.

این عضو شورای شهر زنجان ادامه داد: این پروژه اولین بوستان بزرگ شهر زنجان است که با این میزان وسعت و با طراحی های مختلف عملیات اجرایی آن سال گذشته آغاز شد و تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه از جمله مشکلات شهری زنجان موضوع حمل و نقل عمومی است، گفت: وضعیت حمل و نقل شهری زنجان قابل دفاع نیست چون در سال های گذشته به این حوزه توجه جدی نشده است.

این عضو شورای شهر زنجان ادامه داد: طراحی خطوط ایستگاه اتوبوس های شهری امری مهم است که تا نیمه امسال با رویکرد علمی و مطالعه شده در جهت رفع نیازهای مردم انجام خواهد شد.

ناصحی مقدم، در خصوص وضعیت کاهش ترافیک شهری نیز افزود: در این ارتباط اجرای محور موسوم به آرامستان به واسطه وجود شهرک های صنعتی و همچنین وجود شهرک های اقماری متعدد ضروری است.

وی ابراز امیدواری کرد: با اجرای این طرح مشکلات این بخش کاهش یابد و در مرکز شهر نیز بازگشایی معابر برای تردد روان ترافیکی با همکاری دستگاه متولی انجام شود.

این مسوول همچنین به موضوع آسفالت شهری نیز اشاره کرد و گفت: طی سال های گذشته مردم از این وضعیت رضایت نداشتند که در این خصوص با اجرای نهضت آسفالت ریزی معابر مهم شهری این مهم مورد توجه قرار گرفت.

وی اضافه کرد: هر چند در برخی معابر نقص هایی رخ داده است که مورد قبول شهرداری نیست و در این راستا ترمیم این مناطق لحاظ شد.

به گفته ناصحی مقدم، کمتر از ۱۰ درصد معابر شهری دارای چنین مشکلاتی بوده ‌که با همت پیمانکار و پیگیری های شهرداری در حال برطرف شدن است و هزینه ای بر دوش شهرداری و مردم ندارد.

وی یادآور شد: یکی از سیاست های شورا و شهرداری تکمیل پروژه های ناتمام بوده که متاسفانه در موعد مقرر به بهره برداری نرسیده است.

این مسوول ادامه داد: اجرای پروژه دور برگردان پل امام حسین(ع) و دیگری اتصال معبر پادگان به صورت شرق و غرب زنجان از جمله اقدامات فعالیت ۲ ساله شورای شهر و شهرداری مهم به شمار می رود.

ناصحی مقدم پروژه مهم شهری استان را در دوره ششم شورای شهر زنجان، افتتاح فاز جنوبی پروژه بزرگ سبزه میدان ذکر کرد و گفت: این پروژه قبل از سال گذشته افتتاح شد که تلاش می شود فاز شمالی آن نیز امسال به اتمام برسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha