کاشان - ایرنا - دبیر کمیسیون انجمن‌های علمی ایران گفت:دکتر اشرفی افتخارات زیادی در حوزه علمی برای کشور کسب کرد و نمونه بارز یک شخصیت علمی بود.

به گزارش ایرنا، علی ایرانمنش روز چهارشنبه در مراسم یادبود پرفسور سیدعلیرضا اشرفی عضو هیات علی دانشگاه کاشان افزود: بنده از دوستان دکتر اشرفی بودم،حضور ایشان در مجامع بین المللی علمی پررنگ بود، آکادمی جهانی ریاضی - شیمی جایگاه علمی بالایی دارد و در سال ۲۰۰۹ دکتر اشرفی را به عنوان فرد اثرگذار در حوزه ریاضی و شیمی اعلام کرد.

وی اظهار کرد:در سال ۲۰۱۰ در کشور کرواسی دکتر اشرفی عضو آکادمی جهانی ریاضی - شیمی شدند و این افتخاری برای کشور ماست که یک ایرانی عضو این آکادمی است.

دبیر کمیسیون انجمن‌های علمی ایران گفت: ایشان در کنفرانس های بین المللی به عنوان رئیس کنفرانس تعداد زیادی کنفرانس برگزار کرد و در هیات تحریریه مجلات هم سردبیر چند مجله بین المللی بودند.

رییس دانشگاه کاشان هم در این مراسم گفت:مرحوم دکتر اشرفی در بعد علمی شخصیت برجسته ای در حوزه ملی و بین المللی داشت و در بخش های ریاضی و نانو فعالیت کرد و افتخارات بزرگی برای دانشگاه کاشان و کشور ایجاد کرد و در حوزه اخلاق هم فردی اخلاق مدار بود.

دکتر عباس کتابی افزود: ایشان استاد تمام عشق به علم آموزی و پژوهش و موفقیت دانشجویان بود،علما از بین رفتنی نیستند و همواره باقی می مانند و مجله های زیادی از ایشان وجود دارد و عشق ایشان به ایران و مردم همواره ایشان را زنده نگه می دارد.

پروفسور سیدعلیرضا اشرفی عضو هیات علمی و استاد تمام گروه ریاضی دانشگاه کاشان دوشنبه ۱۹ دی ماه در اثر سانحه تصادف درگذشت.

دانشگاه کاشان در سال ۱۳۵۲ تاسیس و در حال حاضر با ۳۱۳ عضو هیات علمی،۹هزارو ۵۰۰ دانشجو و ۲۵۰ کد رشته در مقاطع تحصیلی کارشناسی،کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می پذیرد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.