۲۸ دی ۱۴۰۱، ۱۸:۳۰
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85002907
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاد اشرفی نمونه بارز یک شخصیت علمی بود

۲۸ دی ۱۴۰۱، ۱۸:۳۰
کد خبر: 85002907
استاد اشرفی نمونه بارز یک شخصیت علمی بود

کاشان - ایرنا - دبیر کمیسیون انجمن‌های علمی ایران گفت:دکتر اشرفی افتخارات زیادی در حوزه علمی برای کشور کسب کرد و نمونه بارز یک شخصیت علمی بود.

به گزارش ایرنا، علی ایرانمنش روز چهارشنبه در مراسم یادبود پرفسور سیدعلیرضا اشرفی عضو هیات علی دانشگاه کاشان افزود: بنده از دوستان دکتر اشرفی بودم،حضور ایشان در مجامع بین المللی علمی پررنگ بود، آکادمی جهانی ریاضی - شیمی جایگاه علمی بالایی دارد و در سال ۲۰۰۹ دکتر اشرفی را به عنوان فرد اثرگذار در حوزه ریاضی و شیمی اعلام کرد.

وی اظهار کرد:در سال ۲۰۱۰ در کشور کرواسی دکتر اشرفی عضو آکادمی جهانی ریاضی - شیمی شدند و این افتخاری برای کشور ماست که یک ایرانی عضو این آکادمی است.

دبیر کمیسیون انجمن‌های علمی ایران گفت: ایشان در کنفرانس های بین المللی به عنوان رئیس کنفرانس تعداد زیادی کنفرانس برگزار کرد و در هیات تحریریه مجلات هم سردبیر چند مجله بین المللی بودند.

رییس دانشگاه کاشان هم در این مراسم گفت:مرحوم دکتر اشرفی در بعد علمی شخصیت برجسته ای در حوزه ملی و بین المللی داشت و در بخش های ریاضی و نانو فعالیت کرد و افتخارات بزرگی برای دانشگاه کاشان و کشور ایجاد کرد و در حوزه اخلاق هم فردی اخلاق مدار بود.

دکتر عباس کتابی افزود: ایشان استاد تمام عشق به علم آموزی و پژوهش و موفقیت دانشجویان بود،علما از بین رفتنی نیستند و همواره باقی می مانند و مجله های زیادی از ایشان وجود دارد و عشق ایشان به ایران و مردم همواره ایشان را زنده نگه می دارد.

پروفسور سیدعلیرضا اشرفی عضو هیات علمی و استاد تمام گروه ریاضی دانشگاه کاشان دوشنبه ۱۹ دی ماه در اثر سانحه تصادف درگذشت.

دانشگاه کاشان در سال ۱۳۵۲ تاسیس و در حال حاضر با ۳۱۳ عضو هیات علمی،۹هزارو ۵۰۰ دانشجو و ۲۵۰ کد رشته در مقاطع تحصیلی کارشناسی،کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می پذیرد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha