به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا شاهمیرزایی روز چهارشنبه در میز ملی خرما به میزبانی بوشهر اظهار کرد: خرما کالایی صادراتی است که در صورت افزایش قیمت برای حمایت از صادرات، قیمت داخلی آن بالا میرود و اگر هم برای تنظیم بازار داخلی، قیمت اضافه نشود جذابیت صادراتی ندارد.
وی با اعلام این که این مشکلی همیشگی برای سیاست گذار است، افزود: با این وجود نیاز است با استفاده از همه ظرفیتها، حمایت کاملی از این محصول انجام شود.
معاون تجارت و خدمات وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: با افزایش هزینههای حمل و نقل و تاثیری که بر خرما دارد، رایزنی هایی با وزارت راه و شهرسازی در حال انجام است تا قیمت در این بخش بخوبی کنترل شود.
شاهمیرزایی ادامه داد: وزارت صمت از هرگونه پیشنهاد سازنده و عملی در جهت عرضه مستقیم خرما استقبال می کند تا در موضوعات مختلف از جمله مجوزها و ثبت انبار حمایت لازم انجام دهد.
وی عنوان کرد: یکی از مهمترین ابزارهای فروش، فروشگاههای اینترنتی است که با دریافت یک مجوز شرایط برای فعالیت آنها در سراسر کشور فراهم میشود.
معاون تجارت و خدمات وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: چنانچه تعدد عرضه انجام شود این مهم به کاهش واسطه نیز کمک شایانی میکند که در این زمین وزارت صمت پذیرای دیدگاههای فعالان حوزه خرما است.
وی یادآور شد: در حوزه محصول خرما وجود بخش خصوصی یک اصل است و در صورت نبود این بخش موفقیتی در این حوزه حاصل نمیشود.