مهاباد - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش مهاباد گفت: امسال یک‌هزار و ۱۶۰ بی‌سواد مطلق این شهرستان جذب کلاس‌های نهضت سوادآموزی شده‌اند که از این حیث در رتبه نخست استان قرار داریم.

کریم سلیمانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سهمیه شهرستان برای باسواد کردن طی سال جاری، یک‌هزار و ۴۶۰ نفر در نظر گرفته شده بود که از این تعداد یک‌هزار و ۱۶۰ نفر جذب شده و مابقی نیز در دست اقدام هستند.

وی ادامه داد: هم اکنون هشت هزار و ۱۷۲ نفر در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در این شهرستان بی سواد مطلق بوده که از مجموع آنان یک هزار و ۶۴۷ نفر مرد و ۶ هزار و ۵۲۵ نفر زن هستند.

مدیر آموزش و پرورش مهاباد با اشاره به اینکه در این شهرستان میزان بی سوادی بانوان مهابادی ۶ برابر مردان است، افزود: البته رتبه این شهرستان نسبت به گذشته بهبود یافته است.

سلیمانی اضافه کرد: با همراهی ۱۲۱ نفر معلم و آموزش دهنده نهضت سواد آموزی در مهاباد با حداقل مدرک لیسانس برای ریشه کردن بی سوادی مطلق تلاش می کنیم.

وی گفت: در دوره نهضت سواد آموزی حداقل مهارت خواندن و نوشتن، درک و فهم متون ساده فارسی و کسب مهارت های اولیه روخوانی قرآن، آشنایی با معارف دینی و فرهنگ اسلامی و انجام دادن محاسبه‌های ریاضی در حد چهار عمل اصلی به سوادآموزان آموزش داده می‌شود.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت دارای بیش از ۵۰ هزار دانش آموز است.