زنجان - ایرنا - رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان زنجان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۱ هزار و ۴۲۵ فقره تسهیلات ودیعه مسکن در استان پرداخت شده است.

بهزاد کردلو روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد تسهیلات به مبلغ بیش از ۳۱۶ میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه قبل حدود سه و نیم برابر رشد یافته است.

وی اضافه کرد: از خرداد تا دی سال جاری ۵۰ هزار و ۸۴۵ نفر برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن در سامانه طرح‌های جامع حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن ثبت نام کردند.

این مسوول با بیان اینکه ۲۵۶ متقاضی در انتظار دریافت استعلام بوده و سه هزار و ۹۲۰ نفر هم در مرحله درخواست وام و تعیین شعبه و تشکیل پرونده هستند، اضافه کرد: ۳۰ هزار و ۸۴۰ درخواست هم توسط سامانه ثبت نامی یا بانک‌ها رد شده‌ است.

به گفته کردلو میزان تسهیلات ودیعه مسکن در سال ۱۴۰۱ برای متقاضیان واجد شرایط در استان زنجان حداکثر ۴۰ میلیون تومان است و نرخ سود تسهیلات ودیعه مسکن ۱۸ درصد و طول دوره بازپرداخت پنج ساله می باشد.

رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان زنجان گفت: پرداخت وام ودیعه مسکن منوط به دارا بودن سه شرط بوده و متقاضیان دریافت این تسهیلات باید متأهل یا سرپرست خانوار و دارای فرم «ج» سبز و اجاره‌ نامه رسمی و ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات باشند.

در سال گذشته ۲۲ هزار و ۶۶۲ نفر در این استان برای دریافت وام ودیعه مسکن ثبت نام کردند که از این تعداد تا پایان سال گذشته سه‌ هزار و ۳۷۶ نفر حائز شرایط در استان زنجان موفق به دریافت تسهیلات ودیعه مسکن شدند و مبلغ پرداختی به این تعداد حدود ۸۴۳ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال بوده است.