سنندج- ایرنا- شهردار سنندج گفت: بیش از ۹۸ درصد پروژه‌های نیمه تمام شهری در مناطق مختلف سنندج به پایان رسیده و چند درصد باقی مانده نیز در دست اقدام است.

به گزارش ایرنا، سید انور رشیدی روز چهارشنبه در دیدار مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان در سنندج اظهار کرد: اتمام پروژه‌های نیمه تمام که سال‌ها از شروع آنها گذشته و نیمه‌کار رها شده بود از اولویت‌های مهم شهرداری و شورا در این دوره است و ۲ درصد باقیمانده از این پروژه ها با جدیت در حال اتمام است.

وی با بیان اینکه توزیع عادلانه خدمات در تمام نقاط سنندج اولویت مدیریت شهری است، گفت: در یک سال گذشته مناطق نیمه‌برخوردار به ویژه حواشی شهر با اجرای برنامه‌های مختلف در زمینه بهره‌مندی از معابر آسفالته، فضای سبز و غیره ارتقا یافته است.

شهردار سنندج در ادامه اضافه کرد: اگرچه پروژه مطالعاتی برای کلنگ‌زنی در سنندج وجود نداشت اما با بهره‌گیری از ظرفیت اساتید و متخصصین فن، کار مطالعاتی چندین پروژه بزرگ متناسب با نیاز شهر به خصوص در حوزه رفع مشکلات ترافیکی انجام شده است.

وی ادامه داد: محور خدمات‌رسانی بر توسعه زیرساخت‌ها در مناطق و نواحی منفصل شهری و محروم است به طوری که در حوزه آسفالت و بهسازی معابر در سال گذشته اقدامات خوبی انجام شد و از اردیبهشت سال آینده این روند ادامه پیدا خواهد کرد.

رشیدی افزود: در قالب نهضت آسفالت و برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده است سال آینده ۳۵۰ کیلومتر از معابر و خیابان‌های اصلی و نواحی منفصل شهری سنندج آسفالت و بهسازی می‌شود.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما ظرفیت بسیار مناسبی برای تسهیل در خدمات‌رسانی و مطالبه‌گری جامعه است، اظهار کرد: آگاهی‌بخشی، روشنگری و اطلاع‌رسانی واقعیت‌ها به مردم وظیفه سنگینی است که رسانه ملی به عهده دارد.



انعکاس درست خدمات خانواده بزرگ شهرداری موجب رضایتمندی جامعه می‌شود

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان نیز در این دیدار گفت: انعکاس درست خدمات خانواده بزرگ شهرداری با توجه به گستره فعالیت‌های مختلف این نهاد مردمی، موجب دلگرمی و رضایتمندی جامعه می‌شود.

علی مرادی افزود: نتیجه اطلاع‌رسانی و مطالبه‌گری درست در حوزه خدمات شهری زمینه‌ساز رفاه مردم و رضایتمندی جامعه است و در نهایت مقبولیت و مشروعیت نظام را به دنبال دارد.

وی امید آفرینی با بیان واقعی خدمات نظام را از نیازهای ضروری جامعه دانست و اضافه کرد: در همین راستا برنامه‌ریزی‌های متعددی صورت گرفته و در قالب برنامه‌های مختلف مطالبه‌گری مشکلات و اطلاع‌رسانی خدمات دستگاه‌های مختلف دنبال خواهد شد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان اظهار کرد: ما به عنوان مسوولان رسانه ملی در حوزه اطلاع‌رسانی خدمات شهری هرآنچه در توان داشته باشیم دریغ نخواهیم کرد.

وی افزود: مشارکت بیشتر شورا و شهرداری با صدا و سیما نقش مهمی در ترویج فرهنگ شهروندی و جلب اعتماد و رضایت شهروندان از مدیریت شهری خواهد داشت.

سنندج مرکز استان کردستان با ۵۰۰ هزار نفر جمعیت با سه ناحیه شهرداری اداره می شود.