چابهار- ایرنا- عملیات اجرایی بهسازی، تعریض و ساخت ابنیه فنی جاده مرز ریمدان به دشتیاری سیستان و بلوچستان با اعتبار ۳۷۷ میلیارد تومان امروز پنجشنبه با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی - رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور - آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، گفته می شود ، مرز ریمدان نزدیک‌ترین و به‌صرفه‌ترین مسیر برای افق مبادلات تجاری ایران و پاکستان است چرا که این مرز به ۲ بندر کراچی و گوادر، مراکز تجاری پاکستان نزدیک است و  ساخت جاده ۲ بانده از مرز ریمدان تا چابهار بطول ۱۲۰ کیلومتر از ضرورت‌های مهم است.

داریوش امانی- معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور-  در حاشیه برگزاری آیین عملیات اجرایی این جاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: مرز ریمدان یکی از بهترین مکان ها برای تبادل کالا و مسافر بین ایران و پاکستان است برای همین منظور راه قدیمی و غیر استاندارد آن با تخصیص اعتبار به منظور سهولت تردد کامیون‌ها استانداردسازی می‌شود.

وی افزود: علاوه‌بر این طرح مهم راه‌سازی، امروز شاهد آغاز ساخت پل گرمبیت با اعتبار اولیه ۳۵ میلیارد تومان هستیم که این طرح مهم می‌تواند شاخص تسریع در عبور و مرور بویژه ایام بحرانی سیلاب را برای مردم منطقه فراهم کند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با اشاره به اینکه از هیچ تلاشی برای حل مشکلات مردم دریغ نمی‌کنیم افزود: تمامی مسائل و مشکلات بر اساس اولویت و تخصیص اعتبار حل می‌شود و امیدواریم این منطقه را در اعتبارات ملی و استانی ویژه ببینند تا شاهد آسفالت و استاندارسازی راه‌ها باشیم.

۲ هزار کیلومتر راه خاکی جنوب سیستان و بلوچستان نیازمند آسفالت

نماینده مردم حوزه انتخابیه چابهار در مجلس شورای اسلامی نیز در مراسم افتتاح عملیات اجرایی جاده مرزی ریمدان به دشتیاری از تلاش‌های همه عوامل دست اندرکار بویژه سازمان حمل و نقل جاده‌ای کشور، استانداری سیستان و بلوچستان، فرماندار و مردم شهرستان دشتیاری بخاطر مطالبه گری‌های اصولی و پیگیری‌های مستمر قدردانی کرد.

معین الدین سعیدی با اشاره به اینکه حوزه انتخابیه چابهار دارای بیش‌از یک‌هزار روستا و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت است افزود: در حوزه جنوب بلوچستان بیش‌از ۲ هزار کیلومتر راه خاکی و فاقد ابنیه فنی و پل و آبنماست که نیاز به تخصیص اعتبار لازم دارد.

وی بر تکمیل طرح های نیمه تمام حوزه راه و شهرسازی در جنوب سیستان و بلوچستان تاکید کرد و گفت: حداقل ۲ هزار کیلومتر راه منتهی به بندر چابهار نیازمند دوبانده شدن است تا شاهد کاهش تصادفات و آسان شدن تردد کامیون‌ها و مسافر باشیم.