مشهد-ایرنا- مسوول گروه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: اکران همزمان هفت نمایش مربوط به گروه کودک و نوجوان در سالنهای تئاتر مشهد همزمان با جشنهای چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گوی سبقت نمایش های این گروه در گیشه را ربود.

جواد روشندل روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: از بین هشت نمایشی که هم اکنون در حال اجرا بر صحنه تئاتر مشهد است، هفت نمایش "تولدت مبارک"، "اینجا خانه من است"، "راز جنگل شاد"، "الاغ عصبانی"، "مینا و میچا"، "به من رای بدهید"، "گیمبالا و بازی بی پایان"، مربوط به گروه کودک و نوجوان بوده و فقط یک نمایش "قمارباز" مربوط به گروه بزرگسالان است.

وی اظهار داشت: نمایش های مزبور در سالنهای "پردیس مستقل ارجمند"، "شهر زیبا"، "تماشاخانه کیانیان"، "پردیس مستقل"، "کتابخانه عمومی قلم"، "فرهنگسرای کودک و آینده" و "تماشاخانه اشراق" به نمایش گذاشته شده است که عمدتا شاد و مفرح است.

مسوول گروه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: یکی از دلایلی که می توان برای تصاحب گیشه تئاتر مشهد توسط گروه های نمایشی کودک و نوجوان ذکر کرد، همزمان بودن برگزاری جشنواره تئاتر فجر در تهران است که هم اکنون با حضور پنج نمایش از خراسان رضوی و نمایش های مختلف از سراسر کشور در حال برگزاری است که فضای بیشتری را برای ظهور نمایش های کودک و نوجوان در مشهد در اختیار گذاشته است.

روشندل افزود: خراسان رضوی در چهل و یکمین دوره از جشنواره تئاتر فحر امسال که برگزاری آن از یکم بهمن ماه در تهران آغاز شده است، پنج نمایش را روی صحنه دارد.

وی عناوین این نمایشها را شامل "الهه سنگ» به نویسندگی "فرشید تمری" و کارگردانی "عبدالحکیم مشورتی" از خواف، "علیرضا" به نویسندگی "مهدی سیم‌ریز" و کارگردانی "محمد جهانپا" از مشهد، "آهوان" به نویسندگی "مهدی سیم ریز" و کارگردانی "محمد جهانپا"، "یک آسمان، دو خورشید" به نویسندگی "آزاده آزادنیا" و کارگردانی "علی آزادنیا" و "ایرانیان" به نویسندگی و کارگردانی "رضا صابری" عنوان کرد.