شاهرود - ایرنا - امام جمعه موقت شاهرود ارایه کارنامه ۴۴ ساله انقلاب در دهه فجر را مصداق جهاد تبیین خواند و گفت: بیان کارنامه درخشان انقلاب موجب دلگرمی و امیدواری مردم به ویژه جوانان می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام احمد نظری در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شاهرود در مسجد و حسینیه قلعه این شهر که با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا برگزار شد، افزود: هر فردی که دل در گِرو انقلاب، نظام، ولایت و خون شهدا دارد باید کارنامه درخشان انقلاب طی ۴۴ سال گذشته را برای مردم به ویژه جوانان در راستای امیدآفرینی تبیین کند.

وی با اشاره به اینکه تهیه برنامه‌های فرهنگی به مناسبت گرامیداشت دهه فجر با استقبال خوبی همراه است، ابراز کرد: تمامی مردم و مسوولان در تبیین دستاوردهای نظام در عرصه‌های مختلف از جمله علمی و نظامی به قشر جوان وظیفه و تکلیف دارند.

تغییر تدریجی بعد از انقلاب ایران در جهان اتفاق افتاده است

حجت‌الاسلام نظری با بیان اینکه تغییر تدریجی پس از انقلاب اسلامی ایران در جهان رخ داده است، اظهار کرد: تبیین این تغییر بارها از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح اما تاکنون کمتر به آن توجه شده است.

وی با اشاره به اینکه اهل سیاست باید این تغییر تدریجی را تبیین کنند، افزود: این تغییر در داخل کشور، منطقه و در سطح جهان در عرصه‌های مختلف اتفاق افتاده است.

امام جمعه موقت شاهرود با بیان اینکه تغییر تدریجی یک اصل تکمیلی، آفرینشی، طبیعی، سیاسی، علمی، نظامی، پزشکی، کشوری و جهانی است که ابتدا و مقصدی دارد، ابراز کرد: مبدا این تغییر اراده خدا و مقصد آن ظهور است.

حجت الاسلام نظری پیروزی انقلاب اسلامی را اراده خداوند متعال دانست و تصریح کرد: مردم هم در این انقلاب منتخب اراده خداوند بودند و این اراده ۴۴ سال بوده و ادامه خواهد داشت.

خطیب جمعه شاهرود ادامه داد: انقلاب مردم ایران که تغییر تدریجی است به اراده خدا شکل گرفته و پیش می‌رود و این تغییر حتی پس از ظهور نیز ادامه دارد.

وی به هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم توسط دشمنان اسلام اشاره کرد و گفت: این حرکت‌ها از سوی دشمنان برنامه‌ریزی شده است، آنان هر روز با یک جنایت و فتنه‌ای جدید به میدان می‌آیند و این هتک حرمت نیز در راستای اجرای همان برنامه‌ها است.

حجت الاسلام نظری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره این عمل شنیع افزود: چنین اهانت‌هایی نشانه دشمنی استکبار با اسلام و قرآن است.

امام جمعه موقت شاهرود در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت برگزاری آیین اعتکاف اشاره کرد و گفت: پناهندگی به خداوند در اعتکاف مومنان اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه اعتکاف به منظور پناهنده شدن انسانها به خدا در مسجدها انجام می‌شود، ابراز کرد: مسوولان و دست‌اندرکاران برگزاری این آیین نباید هیچ مانعی برای حضور مردم به ویژه جوانان به وجود آورند.

به گفته وی، باید از ظرفیت خیران در راستای برگزاری آیین اعتکاف استفاده شود.

خطیب جمعه شاهرود به «لیله الرغائب» شب آرزوها اشاره کرد و افزود: آرزوی همه باید در راستای برقراری صلح، صفا و مهرورزی در سراسر جهان باشد.

مردم شهیدپرور و ولایتمدار شاهرود پس از اقامه نمازجمعه در راهپیمایی محکومیت اهانت به قرآن کریم همزمان با سراسر کشور شرکت کردند.