همدان- ایرنا- دارنده مدال‌های نقره و برنز کاراته امیدهای آسیا گفت: هدفم رسیدن به ترکیب اصلی تیم ملی برای اعزام به لیگ جهانی کاراته است.

مرتضی کریمی روز شنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهار داشت: انتخابی تیم ملی طی یازدهم و دوازدهم اسفندماه جاری برگزار می‌شود و می‌دانم برای رسیدن به این هدف مسیر سختی دارم.

وی اضافه کرد: قهرمانان آسیایی و جهانی را در مسابقات انتخابی تیم ملی کاراته کشور پیش رو دارم و باید با بهترین شرایط آماده‌سازی راهی این مسابقات شوم.

عضو تیم ملی کاراته امید کشور حضور در سوپرلیگ را بهترین فرصت برای آماده‌سازی جهت شرکت در مسابقات انتخابی دانست و افزود: سطح مسابقات سوپرلیگ بسیار بالا است و این امکان را ایجاد کرده تا با شناخت نقاط ضعف فنی، تجربه بهتری را به دست آوریم.

این کاراته کا وزن منفی ۶۰ کیلوگرم عضو تیم رعد پدافند ارتش ادامه داد: سطح کیفی لیگ امسال به مراتب بالاتر از دوره‌های گذشته است و در ترکیب تیم خود به دنبال رسیدن به سکوهای قهرمانی هستیم.

وی بیان کرد: موفقیت در این مسابقات انگیزه بسیار خوبی برای حضور قدرتمند در انتخابی تیم ملی بزرگسالان خواهد بود و ملی پوشان و مدال آوران در این رویداد حضور دارند.

کریمی اضافه کرد: در مسابقات سوپرلیگ علاوه بر اینکه دنبال پیروزی هستم، عملکرد سایر حریفان وزن منفی ۶۰ کیلوگرم را نیز زیر نظر دارم تا در مسابقات انتخابی تیم ملی بتوانم بهتر ظاهر شوم.

مسابقات لیگ جهانی ۲۰۲۳ کاراته وان سری آ از ۱۹ تا ۲۱ اسفندماه امسال به میزبانی کشور ترکیه برگزار می‌شود.