همدان- ایرنا- رییس هیات دو ومیدانی همدان گفت: هشت دونده این استان جواز حضور در مسابقات انتخابی تیم ملی صحرانوردی کشور را کسب کردند.

مسعود بنوان روز شنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهار داشت: مسابقات دو صحرانوردی انتخابی تیم ملی ۱۸ بهمن ماه جاری به میزبانی شیراز برگزار می‌شود و چهار دونده در رده جوانان و چهار دونده در رده بزرگسالان در ترکیب تیم منتخب همدان به این مسابقات اعزام می‌شوند.

وی اضافه کرد: در رده جوانان پوریا اسحاقی نژاد از همدان، متین شهبازی از کبودراهنگ، سجاد موسالو از همدان و امیرحسین ملامیر از تویسرکان و در رده بزرگسالان شاهین یزدان، مهدی لقمانی ادهم، علی ترابی و فخرالدین دلفان همگی از همدان با کسب عناوین نخست تا چهارم برای شرکت در رقابت‌های کشوری انتخاب شدند.

بنوان ادامه داد: این نفرات با کسب امتیازهای لازم در مسابقات دو صحرانوردی که در رده جوانان و بزرگسالان به ترتیب در مسافت‌های هشت و ۱۰ کیلومتر برگزار شد، با تصمیم کمیته فنی انتخاب شدند.

رییس هیات دو ومیدانی همدان با بیان اینکه همه دونده‌های منتخب استان شانس کسب سهمیه تیم ملی را دارند، افزود: همدان همواره از تیم‌های مدعی قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی بوده و امسال نیز دونده‌های استان با آمادگی کامل رهسپار مسابقات می‌شوند.

وی ادامه داد: اردوی آماده‌سازی تیم‌های صحرانوردی استان نیز تشکیل شده و هدف ما کسب بیشترین سهمیه تیم ملی برای حضور در مسابقات بین المللی است.

بنوان خاطرنشان کرد: خوشبختانه همدان از مربیان باتجربه در دو ومیدانی برخوردار است و به لحاظ فنی تیمی کامل را برای آماده‌سازی مطلوب دونده‌ها در اختیار داریم.

استان همدان دارای بیش یکصد دونده صحرانورد به صورت حرفه‌ای در رده‌های سنی مختلف است.