بجنورد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی گفت: براساس آخرین آمارهای وزارت بهداشت، شاخص تعداد پرستار به‌ تخت در بیمارستان های استان با رسیدن به یک درصد به میانگین کشوری نزدیک شد.

دکتر سیدجواد پورنقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این میانگین در کشور ۱.۲ درصد است که برای رسیدن به میانگین کشوری نیازمند جذب ۳۰۰ پرستار هستیم.

به گفته وی؛ پیش از این شاخص تعداد پرستار به‌ تخت در در بیمارستان های استان ۰.۹ درصد بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی یادآور شد: اینک حدود ۲ هزار کادر پرستاری در مراکز درمانی علوم پزشکی خراسان شمالی، بیمارستان تامین اجتماعی، بیمارستان ارتش و کلینیک های درمانی استان فعالیت می کنند.

وی با اشاره به جذب ۱۰۰ پزشک متخصص از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم در استان، گفت: این نیروهای متخصص با تعامل سازنده حوزه درمان این دانشگاه و پیگیری‌های مستمر در سطح وزارت متبوع در رشته های مختلف داخلی، جراحی، اطفال، نورولوژی قلب، جنین شناسی و دیگر تخصص ها جذب شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: جدای از ضرورت نیازمندی به سایر رشته های تخصصی در استان، جنین شناسی از تخصص های لازم برای راه اندازی مرکز درمان ناباروری برای انجام عمل آی واف بود که با پیگیری ها نیروی درمانی این حوزه جذب شد.

پورنقی گفت: بی تردید با جذب نیروی متخصص جنین شناسی، مرحله بهره برداری از مرکز درمان ناباروری برای انجام عمل آی وی اف سرعت خواهد گرفت.

وی افزود: اینک نیز مراحل آزمایشگاهی عمل آی وی اف تنها مرکز درمان ناباروری خراسان شمالی با موفقیت پشت سرگذاشته شده و اکنون در مرحله آزمایش انسانی است.

خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی است و هم اکنون پنج هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می کنند.

در این یک میلیون نفری، ۳۶۰ پزشک عمومی و ۲۵۰ پزشک متخصص فعالیت دارند.