پیشوا- ایرنا- نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش و پرورش از جایگاه والایی در نظام مقدس جمهوری اسلامی برخوردار است و تمامی مسئولان تلاش دارند تا مشکلات این حوزه در کمترین زمان و به بهترین نحو رفع شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین نوش‌آبادی روز دوشنبه در اجلاس رؤسای و مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران که در دانشگاه فرهنگیان پیشوا برگزار شد اظهار داشت: اساس و مبنای حکمرانی در تمام نظام‌ها بر پایه تعلیم و تربیت بنا شده و اگر این حوزه به درستی عمل نکند، مابقی ساختارها نیز با مشکل مواجه شده و معیوب‌می شود.

نوش آبادی افزود: امروز در نظام مقدس جمهوری اسلامی، آموزش و پرورش از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و در تنظیم اسناد بالادستی از جمله سند تحول بنیادین، برنامه توسعه و بودجه سالیانه، آموزش و پرورش نقش مهمی ایفا می‌کند.

وی با اشاره به تلاش نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در تصویب قانون بودجه سال ۱۴۰۲ گفت: هر چند که برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی بسیار سخت است که در زمان کم و همزمان بودجه سالیانه و برنامه توسعه کشور را بررسی کند و در شان مجلس انقلابی هم نیست که تا پایان سال بودجه تصویب نشود لذا تمام تلاش نمایندگان بر تصویب بودجه تا پایان امسال است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی گفت:موضوع نیروی انسانی و مشکلات حقوق و استخدام در کشور بسیار مهم است و آموزش و پرورش نیز با اشتغال بیش از یک میلیون نفر ضمن اهمیت زیاد، با مشکلاتی مواجه است که تمامی نمایندگان مجلس و مسئولان تلاش دارند تا این مشکلات کاهش یابد.

وی بیان داشت : طبق قانون و برنامه چشم انداز توسعه، ایران باید تا سال ۱۴۰۴ رتبه اول در حوزه‌های مختلف از جمله فناوری، اقتصادی و فرهنگی در غرب آسیا را به دست آورد و این مهم محقق نمی‌شود جز با کار و تلاشی که در آموزش و پرورش و دستگاه های علمی کشور در حال پیگیری است.

وی تأکید کرد: دولت برای مدیریت اقتصادی ، به یک بودجه بسیار خوب نیاز دارد و لازم است تا درآمد های دیگری غیر از نفت و مالیات هم در بودجه دیده شود.

نوش‌آبادی افزود: امروز کشور بیش از هر زمان دیگر به حفظ سرمایه‌های اصلی کشور یعنی مردم نیاز دارد و باید با توجه ویژه به حوزه معیشت مردم، کاهش بیکاری و عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، زمینه افزایش رضایتمندی مردم را فراهم کرد.

پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.