۹ اسفند ۱۴۰۱، ۱۶:۰۶
کد خبر: 85043536
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده مجلس: مربیان پرورشی پیشتازان جهاد تبیین هستند

قرچک - ایرنا - نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایطی که دشمنان به‌دنبال سیاه‌نمایی از وضعیت کشور هستند، معاونین و مربیان پرورشی پیشتاز عمل به جهاد تبیین به عنوان خنثی کننده توطئه دشمنان قسم خورده نظام هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین نوش‌آبادی روز سه‌شنبه در آئین تجلیل از معاونان و مربیان پرورشی مدارس قرچک که در محل کانون ملائک این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: بی‌شک آموزش و پرورش بهترین بستر برای اعتلای کشور است و اگر آموزش و پرورش در مسیر درست خود قرار گیرد، کشور به پیشرفت و تعالی دست پیدا می‌کند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب که در آن موضوع فرهنگ و تربیت را اولویت جامعه اعلام کردند، افزود: تربیت اگر در رفتار افراد تجلی پیدا نکرده و تنها در حرف و سخن باقی بماند، آثار مثبتی به همراه ندارد و یکی از هشدارهایی که خداوند متعال به انسان داده و از ان به عنوان گناه کبیره یاد کرده آن است که افراد به حرف خود عمل نکنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از الگوسازی و معرفی الگوی پایدار به عنوان یکی از وظایف مربیان و معاونین پرورشی یاد کرد و افزود: الگوهایی که به افراد به ویژه جوانان و نوجوانان معرفی می‌شود باید ماندگار، جامع و اثربخش باشد، امروز مشاهده می‌کنیم که در جریان بحران‌ها و اتفاقات ناگوار کشور، افرادی که از آنان به عنوان الگو یاد شد، خود به بیراهه رفته و افراد را نیز با خود در مسیر منحرف قرار می‌دهند، افرادی که با حمایت مردم بزرگ شده و موقعیت و شهرت پیدا کردند، در مقابل مردم ایستاده و نسل جوان را دچار تعارض می‌کنند.

وی تصریح کرد: وقتی این الگوها به بیراهه می‌روند، تصور نسل جوانی که این افراد را به عنوان الگو شناخته‌اند این است که آنان راه درست را انتخاب کرده‌اند از این رو خداوند در قرآن کریم الگوهای ثابت، ماندگار و متعالی همچون نبی مکرم اسلام (ص)به عنوان بزرگترین الگو و سرمشق بشریت و حضرت ابراهیم(ع) را با عنوان الگوی مبارزه با کفر معرفی می‌کند.

نوش‌آبادی با تأکید بر اینکه مهمترین وظیفه مربیان و معاونین پرورشی عمل به جهاد تبیین مد نظر رهبر معظم انقلاب است، افزود: یکی از مهمترین هشدارهای تربیتی که امروز باید به آن توجه کرد این است که فرزندان خود را باید با حدیث و سخنان پیامبر و ائمه اطهار (ع) حرف‌های درست آشنا کرد، وقتی حرف درست و صحیح به افراد جامعه به ویژه جوانان به ویژه در جنگ تبلیغی دشمنان ارائه نشود، دشمن بر موج اخبار دروغ سوار شده و اذهان را منحرف می‌کند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: جهاد تبیین مد نظر رهبر معظم انقلاب به این معنا است که قبل آن که دشمن مطلب غلطی را در جامعه نشر دهد، ما به عنوان اولین روایت‌گر خبر صحیح را به مردم و به ویژه نسل جوان ارائه دهیم.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی گفت: هنر مربیان پرورشی این است که آثار مخرب را از ذهن و فکر جوان آینده ساز کشور دور کند و این مهم زمانی اتفاق می‌افتد که مسئولان به حرف و وعده خود عمل کرده و با مردم صادق باشند، در این صورت است که مردم به آینده نظام امیدوار شده و فتنه دشمنان خنثی خواهد شد.
وی یادآور شد: برای آن که به بیانیه گام دوم ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب به درستی عمل شود باید معنویت در جامعه ترویج و نسل جوان را با خدا، معارف و جهاد با نفس آشنا کنیم.

۲۴۲ هزار میلیارد تومان بودجه برای آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تلاش دولت و مجلس شورای اسلامی در رفع مشکلات آموزش و پرورش گفت: بودجه آموزش و پرورش برای سال آینده ۲۴۲ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شد که این میزان نسبت به امسال با رشد ۲۲ درصدی همراه شده است.
نوش آبادی اظهار داشت: با وجود تمام مشکلات ناشی از تحریم‌های ظالمان دشمنان و وجود ۹۷۱ هزار کارمند و معلم در آموزش و پرورش، ۳۸ هزار فرهنگی بازنشسته، ۱۰۴ هزار نثیروی حق التدریس شاغل و بازنشسته و ۱۶ میلیون دانش‌آموز، دولت و مجلس تلاش دارد تا مشکلات آموزش و پرورش به حداقل رسد.
این نماینده مجلس ادامه داد: امسال پس از ۱۱ سال و برای اولین بار برای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ردیف اعتباری مستقل ۴۴۰ میلیارد تومانی در نظر گرفته شده است ضمن آن که مجلس شورای اسلامی برای اجرای رتبه بندی معلمان ردیف اعتباری مستقل در نظر گرفته است.
وی از تصویب بودجه چهار هزار و ۹۰۰ میلیارد تومانی برای مراکز و مدارس شبانه روزی و مناطق محروم توسط مجلس شورای اسلامی خبر داد و افزود: به منظور اجرای طرح تغذیه مدارس، مجلس شورای اسلامی ۷۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته است.

نوش‌آباد با اشاره به مشکلات آموزش و پرورش در حوزه نیروی خدماتی و سرایداری خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی به منظور رفع مشکلات خدماتی آموزش و پرورش، مجوز جذب ۲۵ هزار نیروی خدماتی و سرایدار را صادر کرده تا کمبود نیروی خدماتی در مدارس رفع شود.
در پایان این مراسم از معاونین و مربیان پرورشی مدارس شهرستان قرچک قدردانی شد.
قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha