دزفول-ایرنا- رییس بیمارستان خیریه سرطانی امام حسن مجتبی(ع) دزفول گفت: مردم دزفول برای درمان بیماران سرطانی ۱۶۰ میلیارد تومان به انجمن این بیماران کمک کردند.

به گزارش ایرنا محمدرضا اسماعیل چگنی روز سه شنبه به مناسبت هفته مبارزه با سرطان در یک گفت وگوی رادیویی افزود: کلیه خدمات بیمارستان خیریه سرطان امام حسن مجتبی(ع) دزفول از شیمی درمانی گرفته تا بستری، رادیوتراپی، ماموگرافی، درمانگاه و آزمایش به صورت رایگان به بیماران ارایه می‌شوند و بیماران فقط هزینه دارو را پرداخت می‌کنند.

وی با بیان اینکه خدمات رایگان این بیمارستان به واسطه کمک‌های بی نظیر مردمی انجام می‌شوند، گفت: هر روز بین چهار تا پنج بیمار جدید به تعداد بیماران سرطانی اضافه می‌شود.

اسماعیل چگنی بیان کرد: در واقع بین ۱۲۰ تا ۱۳۰ بیمار در ماه به تعداد بیماران سرطانی اضافه می شود که با وجود امار بالای شیوع، با تشخیص به موقع و درمان سریع، تعداد فوتی‌های سرطان به زیر یک درصد رسیده است.

رییس بیمارستان خیریه سرطانی امام حسن مجتبی (ع) افزود: طول درمان بیماری سرطان زیاد است به طوری که برخی بیماران از ۱۰ سال پیش تحت درمان هستند و بدون اینکه فشار اقتصادی به آنها وارد شود به بیمارستان مراجعه و از خدمات رایگان استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: حدود ۹ هزار و ۶۰۰ بیمار سرطانی تحت پوشش بیمارستان خیریه سرطانی امام حسن مجتبی (ع) است که ۶۵ درصد آنها بیماران دزفول و بقیه مربوط به شهرهای شمالی خوزستان و استان‌های همجوار هستند.

غربالگری یکهزار و ۱۰۰ نفر برای تشخیص سرطان سینه در دزفول

اسماعیل چگنی گفت: نیمه دوم سال جاری، غربالگری سرطان برای بانوان از ادارات شهرستان دزفول آغاز شد تا افرادی که سرطان سینه دارند شناسایی و نسبت به درمان آنها اقدام شود.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون، یکهزار و ۱۰۰ نفر از بانوان دزفول غربالگری شدند که ۱۰ درصد آنها مشکل داشتند؛ از این افراد سه تا چهار درصد در حال درمان هستند و به بقیه اطلاع‌رسانی شده تا در زمان مقرر نسبت به انجام آزمایش‌های موردنیاز اقدام کنند.

رییس بیمارستان خیریه امام حسن مجتبی (ع) دزفول با ابراز تاسف از همکاری نکردن برخی ادارات برای غربالگری سرطان اظهار کرد: غربالگری و تشخیص به موقع موجب درمان سریع و جلوگیری از پیشروی آن می‌شود.

وی از بانوان ۳۵ سال به بالا خواست برای انجام ماموگرافی رایگان به این بیمارستان مراجعه کنند.

اسماعیل چگنی بیان کرد: دستگاه ماموگرافی توسط یک نیکوکار دزفولی با صرف ۳۵ میلیارد ریال خریداری و در اختیار شهروندان قرار داده شده است تا سرطان زودتر تشخیص و نسبت به درمان اقدام شود.

وی با بیان اینکه تلاش می شود دستگاه‌های پت اسکن و سی تی آنژیو ۱۲۸ اسلاید تا عید در این بیمارستان راه اندازی شوند، افزود: ساختمان بیمارستان سرطانی دزفول ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که درصورت تکمیل، ۱۱۰ تخت بستری به ظرفیت بیمارستان اضافه خواهد شد.

رئیس بیمارستان خیریه امام حسن مجتبی (ع) دزفول بیان کرد: در صورت تکمیل این بیمارستان بخش‌های سی سی یو، آی سی یو، آزمایشگاه، دندانپزشکی، داروخانه و تمام نیازهای بیماران برطرف می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه بیماران سرطانی باید داروهای موردنیاز خود را تهیه کنند و هزینه دارویی آنها بالا است از مردم و نیکوکاران تقاضا می‌شود در این زمینه ورود و همکاری کنند.

اسماعیل چگنی گفت: روزانه سه وعده غذایی برای بیماران سرطانی بستری تهیه می‌شود که انتظار می‌رود خیرین دزفول با درنظر گرفتن مبلغ کمی به صورت ماهانه ما را در تامین غذای بیماران یاری کنند.

بیمارستان خیریه امام حسن مجتبی(ع) دزفول، وابسته به انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان بیش از ۹هزار و ۶۰۰ بیمار مبتلا به سرطان از سراسر ایران به ویژه شهرهای شمالی خوزستان و استان‌های ایلام و لرستان را تحت پوشش خدمات حمایتی و درمانی رایگان خود قرار داده است.

انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان در سال ۹۱ به همت مردم دزفول در این شهرستان شکل گرفت و با حمایت‌های مردمی پشتیبان و حامی بیماران مبتلا به سرطان است.

برچسب‌ها