تربت‌حیدریه- ایرنا- رییس مرکز فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: ۹ نوزاد از ابتدای امسال تاکنون حین ماموریت‌های فوریتی پزشکی در شهرستانهای زیر پوشش این دانشگاه شامل رشتخوار، مه ولات و تربت حیدریه در آمبولانس بدنیا آمدند.

دکتر محمدجواد امیری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تولد یک نوزاد حین اعزام مادر باردار به یکی از مراکز درمانی شهرستان مه ولات گفت: در پی تماس تلفنی با مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات اورژانس شهرستان مه ولات مبنی بر شروع درد زایمان مادر باردار درون خودروی شخصی بلافاصله کارشناسان ذیربط به محل اعزام و مددجو را برای سیر مراحل زایمان به بیمارستان منتقل کردند.

وی اضافه کرد: همزمان با پایش‌های بالینی و معاینات لازم توسط کارشناسان فوریتهای پزشکی و با بیشتر شدن درد مادر باردار، به ناگزیر شرایط و فرایند زایمان در داخل آمبولانس انجام شد.

وی با بیان اینکه وضع حمل مادر باردار و تولد نوزاد پسر با موفقیت در داخل آمبولانس انجام شد، گفت: در این ماموریت مادر و نوزاد با شرایط مساعد به زایشگاه امام رضا (ع) فیض‌آباد تحویل داده شدند.

وی از تلاش و مسوولیت پذیری"جواد مومنی و سهراب ایلخانی" از کارشناسان فوریتهای پزشکی مه ولات در جریان این ماموریت قدردانی کرد.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به ۳۶۳ هزار نفر جمعیت در سه شهرستان تربت حیدریه، مه‌ولات و زاوه در مرکز و جنوب استان خراسان رضوی خدمات ارائه می‌دهد.

این دانشگاه ۲۷۲ تخت در بیمارستان امام حسین (ع) و ۱۹۰ تخت در بیمارستان نهم دی تربت‌حیدریه و ۲۰ تخت در شهرستان مه‌ولات را تحت پوشش خدمات خود دارد.

فیض آباد مرکز شهرستان کویری مه ولات حدود ۲۰۳ کیلومتر با مشهد مقدس فاصله دارد.