یک بیمار مبتلا به مالاریا در مه‌ولات خراسان رضوی شناسایی شد

تربت‌حیدریه- ایرنا- سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان مه‌ولات واقع در جنوب خراسان رضوی گفت: برای نخستین بار، یک بیمار مبتلا به مالاریا در این شهرستان شناسایی شد. ‌

جواد جوانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیمار شناسایی شده سرباز ۱۹ ساله‌ای است که در چهار ماه گذشته در استان سیستان و بلوچستان مشغول انجام خدمت زیر پرچم بوده‌ است.

وی ادامه داد:بیمار یاد شده ظرف چند روز اخیر با علایم تب و لرز شدید به مرکز خدمات جامع سلامت شیردل فیض‌آباد مراجعه کرد و کادر درمان ابتدا به ساکن مشکوک به ابتلای به بیماری مالاریا شدند و بعد انجام آزمایشهای لازم، ضمن تشخیص به موقع بیماری درمان‌ دارویی لازم برای وی شروع شد و خوشبختانه حال عمومی بیمار مساعد است.

او اظهار کرد: از آنجا که مه‌ولات از نظر ابتلا به بیماری مالاریا، جز کانون‌های پاک است و شرایط انتقال محلی بیماری در شهرستان وجود ندارد لذا تمام موارد مشکوک در رصد لحظه به لحظه کادر درمان این خطه قرار دارد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان مه‌ولات گفت: افرادی که به مناطق مالاریا خیز کشور و به ویژه استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان در حال آیند و روند هستند بیشتر در معرض ابتلای به این بیماری هستند.

جوانی از تب، لرز، عرق و دردهای عضلانی به عنوان نشانه های ابتلا به مالاریا یاد کرد و افزود: بر این اساس شهروندانی که در ۱۸ ماه اخیر سابقه سفر به مناطق یاد شده را دارند، در اسرع وقت به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند تا نسبت به انجام آزمایش رایگان بیماری مالاریا برایشان اقدام شود.

فیض‌آباد مرکز شهرستان ۵۶ هزار نفری مه‌ولات در ۲۰۷ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه به ۳۷۳ هزار و ۳۱۳ نفر جمعیت این سه شهرستان در مرکز استان خراسان رضوی خدمات می‌دهد که از این تعداد ۱۸۷ هزار و ۱۷ نفر در نواحی روستایی سکونت دارند.

این دانشگاه ۲۷۲ تخت در بیمارستان امام حسین (ع)، ۱۹۰ تخت در بیمارستان نهم دی تربت‌حیدریه و ۲۰ تخت در مه‌ولات دارد.


اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha