رشت - ایرنا - رئیس هیات شطرنج استان گیلان گفت: تاکنون حضور شطرنجبازان ۱۴ کشور خارجی در نوزدهمین دوره رقابت‌های بین‌المللی دریای کاسپین جام رشت قطعی شده است.

حسین میربلوک روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در رشت اظهار کرد: تاکنون حضور شطرنجبازان کشورهای اتریش، جمهوری آذربایجان، گرجستان، ارمنستان، عراق، هندوستان، بنگلادش، قزاقستان، قرقیزستان، یمن، سوریه، لبنان، افغانستان و پاکستان در این دوره از مسابقات قطعی شده است.

وی افزود: شطرنجبازان زبده‌ای برای حضور در این دوره از مسابقات اعلام آمادگی کردند و انتظار می‌رود که این دوره از مسابقات در سطح کیفی بسیار بالایی برگزار شود و حتی انتظار است تعداد تیم‌های خارجی حاضر در این رقابتها افزایش یابد و بیش از ۷۰۰ شطرنجباز در این مسابقات شرکت کنند.

وی ادامه داد: نوزدهمین دوره رقابت‌های شطرنج بین‌المللی کاسپین که امسال با عنوان جام رشت برگزار می‌شود از روز ۲۳ بهمن ماه در مجموعه ورزشی یادگارامام رشت آغاز و تا روز اول اسفندماه ادامه خواهد یافت.

وی اضافه کرد: این رقابت‌ها در سه جدول پیگری می شود که جدول اول که معروف به جدول A و اساتید است، شطرنجبازانی که دارای رتبه بین‌المللی بالای ۱۸۰۰ هستند حضور یافته و با هم به رقابت می‌کنند.

رئیس هیات شطرنج گیلان اضافه کرد: همچنین در جدول دوم (B) شطرنجبازان دارای رتبه بین‌المللی زیر ۱۸۰۰ و در جدول سوم شطرنجبازان رده سنی نوجوان با هم رقابت می کنند.

میربلوک به جوایز این دوره از مسابقات نیز اشاره و بیان کرد: در مجموع رقابت‌های سه جدول و همچنین رقابت‌های شطرنج سریع نزدیک به ۳۰۰ میلیون تومان جوایز نقدی به نفرات برتر شطرنجبازان این دوره از مسابقات در جداول مختلف اهداء خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: به هرحال ما تمام تلاش و سعی خود را بکار خواهیم بست تا این دوره از مسابقات در سطح کیفی و کمی بالایی برگزار شود و شطرنجبازان زبده داخلی و همچنین شطرنجبازان زبده خارجی در این دوره از رقابت‌ها حضور یابند.