نوزدهمین دوره مسابقات شطرنج بین‌المللی دریای کاسپین جام رشت آغاز شد

رشت - ایرنا - مراسم افتتاحیه نوزدهمین دوره مسابقات شطرنج بین‌المللی دریای کاسپین جام رشت با رقابت نمایندگان جمهوری اسلامی ایران و ۱۵ کشور در حضور استاندار گیلان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، اسدالله عباسی عصر یکشنبه در مراسم افتتاحیه نوزدهمین دوره مسابقات شطرنج بین‌المللی دریای کاسپین جام رشت اظهار داشت: میزبانی گیلان در این دوره از رقابت‌ها بسیار حائز اهمیت است و مسئولان برگزاری این مسابقات باید شرایطی را فراهم کنند تا این رقابت‌ها برای همه خاطره‌انگیز باشد.

وی افزود: شطرنجبازان ۱۵ کشور خارجی در این دوره از مسابقات حضور یافتندو این افراد می توانند در این رقابت‌ها با نبوغ فکری نوجوانان و جوانان ما بیشتر آشنا می‌شوند و هر فردی که وارد گیلان می‌شود، از این استان و مردمانش به نیکی یاد می‌کند.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: گیلان یک استان منحصربفرد و رشت نیز شهری بی‌نظیر در کشور و حتی جهان و دارای شاخصه‌های متنوع و مطلوبی است.این استان از مردم نجیب با فرهنگ غنی برخوردار است و ورزش نیز در این استان جایگاه رفیعی دارد.

استاندار گیلان اضافه کرد: از سوی دیگر با توجه به تبلیغات مسمومی که علیه کشور ما است، برگزاری این مسابقات ثابت می‌کند که همه ما دریک فضای آرام و خوب، در کنار هم با خوشی و نشاط زندگی می‌کنیم.

عباسی به رشته ورزشی شطرنج نیز اشاره و بیان کرد: این مسابقه، سن و سال نمی‌شناسد و همه می‌توانند در هر رده سنی با هم رقابت کنند و امیدوارم که شطرنجبازان گیلانی در این رقابت‌ها نیز بدرخشند و مقام‌های ارزشمندی را کسب کنند.

برگزاری مسابقات بین‌المللی شطرنج افتخاری برای ورزش گیلان است

همچنین جهانبخش آرمان مدیرکل ورزش و جوانان گیلان در مراسم افتتاحیه رقابت‌های شطرنج بین‌المللی جام رشت اظهار کرد: برگزاری این مسابقات افتخاری برای ورزش گیلان است که امیدواریم این دوره از مسابقات در سطح کیفی بسیار بالایی برگزار شود.

وی افزود: در این دوره از رقابت‌ها حدود ۸۰۰ شطرنجباز از ایران و ۱۵ کشور دوست و همسایه حضور یافته‌اند که خوشبختانه گیلان افتخار میزبانی از این شطرنجبازان را دارد.

آرمان ادامه داد: در این مسابقات علاوه بر حضور شطرنجبازان زبده ایرانی، شطرنجبازانی از کشورهای اتریش، نیجیریه، جمهوری آذربایجان، گرجستان، ارمنستان، عراق، هندوستان، بنگلادش، قزاقستان، قرقیزستان، یمن، سوریه، لبنان، افغانستان و پاکستان شرکت دارند.

در مراسم افتتاحیه نوزدهمین دوره مسابقات شطرنج بین‌المللی دریای کاسپین جام رشت ، حسن تامینی رئیس فدراسیون شطرنج، محمدرضا احمدی نماینده مردم رشت در مجلس، تعدادی از اعضای شورای اسلامی رشت، مسئولان اداره ورزش و جوانان گیلان و مسئولان هیات شطرنج این استان نیز حضور داشتند.

نوزدهمین دوره رقابت‌های شطرنج بین‌المللی کاسپین که امسال با عنوان جام رشت برگزار می‌شود از غروب یکشنبه ۲۳ بهمن ماه در مجموعه ورزشی یادگارامام رشت آغاز و تا روز اول اسفندماه ادامه خواهد یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha