کرمانشاه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به خدمات، اقدامات و دستاوردهای بی‌شمار انقلاب اسلامی در طول ۴۴ سال اخیر در سطح کشور و به خصوص استان کرمانشاه، گفت: مسوولان دستگاه های اجرایی باید در ایام دهه مبارک فجر این دستاوردها را برای مردم تشریح و تبیین کنند.

به گزارش ایرنا؛ آیت الله «مصطفی علما» در خطبه های این هفته نماز جمعه در مسجد جامع کرمانشاه با تبریک دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: این انقلاب مردمی و متعلق به خود مردم است و از این رو باید تمام آحاد مردم در جریان پیشرفت ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی باشند.

وی به خدمات رسانی نظام جمهوری در مناطق محروم و دورافتاده اشاره کرد و گفت: مردم ما لایق بهترین خدمات هستند و نظام نیز در این راه کم نگذاشته و مردم در تمام نقاط کشور امروز از خدمات نظام برخوردار هستند.

خطیب نماز جمعه کرمانشاه در ادامه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر جهاد تبیین اشاره کرد و افزود: در طول دهه مبارک فجر باید در راستای تبیین دستاوردهای انقلاب بیشتر تلاش شود.

آیت الله علما تاکید کرد که مخاطب این تبیین در ایام دهه فجر باید بیشتر نسل جوان باشند، اظهار کرد: این نسل آشنایی کمتر با دستاوردهای انقلاب اسلامی دارند و باید بیشتر آنها را مطلع کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در بخش دیگری از خطبه‌هایش، پیشرفت های کشور در حوزه های مختلف را چشمگیر دانست و گفت: تمام دنیا به این پیشرفت ها واقف و معترف هستند و این نشان دهنده اقتدار و عظمت ایران و مردم این کشور بزرگ است.

آیت الله علما به دستاوردهای کشور در عرصه نظامی اشاره کرد و افزود: ایران از یک کشور وابسته در تمام عرصه ها بخصوص نظامی در اول انقلاب اکنون به برکت نظام جمهوری اسلامی به یکی از کشورهای قدرتمند دنیا تبدیل شده است.

امام جمعه کرمانشاه همچنین به سالروز ولادت حضرت علی (ع) اشاره کرد و گفت: امیرمومنان علی (ع) الگوی تمام و کاملی برای تمام مسلمانان است و باید سیره آن امام همام الگوی همه ما در زندگی قرار گیرد.

وی روز پدر را نیز که به واسطه ولادت حضرت علی (ع) نامگذاری شده به همه پدران تبریک گفت و بر استحکام بنیان خانواده و احترام به پدران و مادران و بزرگترها توسط جوانان تاکید کرد.