جهاد تبیین باید با زبان مخاطبان و به تناسب گروه‌های مختلف انجام شود 

قصرشیرین- ایرنا- امام جمعه قصرشیرین گفت: طبق فرمایش رهبر فرزانه انقلاب اسلامی جهاد تبیین و روشنگری برای مخاطبان باید با زبان هر گروه و به تناسب وضعیت آنها انجام شود که در این رابطه نیز مبلغان دینی باید با زبانها و شرایط مخاطبان آشنایی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام «صادق صالحی» در خطبه های نماز جمعه این هفته قصرشیرین با اشاره به دیدار رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و جمعی از مسوولان با رهبر معظم انقلاب اسلامی، افزود: گروه های مختلف شامل آگاه و بصیر، جاهل و نادان، غافل و بی‌توجه و معاند و خصومت‌ورز هستند که یکی از مهمترین فرازهای بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه به لسان قوم در فعالیت‌های فرهنگی- تبلیغاتی بود که معظم له فرموند: «زبان ارتباط گرفتن با یک جوان و نوجوان با زبان حرف زدن با یک غافل جاهل یا معاند فرق می‌کند همچنانکه باید زبان و لسان صحبت و تبلیغ در کشورهای دیگر با کار فرهنگی-تبلیغی در داخل از جمله در مجموعه‌های انقلابی تفاوت داشته باشد».

خطیب جمعه قصرشیرین در ادامه با اشاره به تقلای بیهوده عربستان برای ایجاد منطقه حائل در یمن گفت: در حالی که طی روزهای اخیر دور جدید مذاکرات آتش‌بس میان عربستان سعودی و انصارالله با میانجیگری عمان برای پایان دادن به‌جنگ یمن، در سایه آرامشی شکننده شکل گرفته است، آسوشیتدپرس به‌نقل از یک مقام سازمان ملل از نقشه راه مرحله‌ای ریاض در این مذاکرات خبر داده است.

حجت الاسلام صالحی ادامه داد: یکی از مهمترین خواسته‌های صنعا در مذاکرات اخیر پرداخت حقوق همه کارمندان دولت است که انصارالله همچنین شرط پایان محاصره غیرانسانی یمن و توقف کامل حملات و بازگشایی فرودگاه صنعا را به‌عنوان خواسته‌های پس از اجرای شرایط حقوق بشری روی میز مذاکره با هیات عمانی قرار داده است.

وی اضافه کرد: اگر چه هدف عربستان از ایجاد دیوار حائل برای تضمین‌های امنیتی، حفظ برگ برنده در مذاکرات و همزمان تشدید فشارها بر انصارالله است، اما نفس ایجاد دیوار حائل نمایانگر اوج درماندگی آل سعود است که در صدد تصرف ۲ هفته‌ای یمن بود و حالا برای ایمن ماندن از حملات انصارالله مجبور به‌حصار کشیدن و ایجادحائل است.

امام جمعه قصرشیرین همچنین در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به روابط اقتصادی ایران و روسیه گام به‌گام در مسیر اتحاد گفت: ایران و روسیه که تحت شدیدترین تحریم‌های غرب قرار دارند و از آنجا که در حال حاضر افق روشنی برای بهبود روابط این کشورها با غرب وجود ندارد، به‌تحکیم روابط در عرصه‌های تجاری و اقتصادی روی آورده‌اند.

وی گفت: تهران و مسکو با به‌دست گرفتن نبض کریدورهای ریلی و آبی منطقه، خود را برای ایفای نقش مهم در نظم نوین جهانی آماده می‌کنند، نظام چند قطبی که کشورهای شرقی رهبری آن را برعهده خواهند داشت و مثلث ایران-روسیه-چین در مرکز آن خواهند بود.

حجت الاسلام صالحی با اشاره به استمرار اسلام‌ستیزی اروپایی از فرانسه تا سوئد گفت: سران غرب از جمله دولت‌مردان سوئد در حالی از کلیدواژه‌ی تهی‌شده از معنای آزادی بیان بهره می‌گیرند که در این کشورها حمایت از اسلام و مسلمانان و یا سوال درباره هولوکاست و یا زیر سوال بردن ارزش‌های غربی جرم تلقی شده و با شدیدترین برخوردها و محکومیت‌ها همراه می‌شود.

وی افزود: حذف پست‌های اسلام‌گرایانه و یا حتی تصویری از سرداران مقاومت در شبکه‌های مجازی همچون توییتر و اینستاگرام نیز نمودی از این استبداد فرهنگی و مخالف آزادی بیانِ ادعایی است.

خطیب جمعه قصرشیرین همچنین گفت: به نظر می‌رسد بخشی از اهداف غربی ها در استمرار این اقدامات موهن، سنجش حساسیت مسلمانان و عادی‌سازی و هنجارسازی این‌گونه اقدامات است، از همین‌جهت، بایسته و ضروری است تا واکنش‌های متناسب و هوشمندانه و قاطعانه با این اقدامات دین‌ستیزانه توسط نهادهای دینی و دولت های مسلمین صورت پذیرد.

در پایان نمازجمعه این هفته قصرشیرین تظاهرات مردم قصرشیرین علیه اقدام موهن هتک حرمت قرآن کریم توسط سوئد، هلند و گروه های افراطی با مجوز این دولت ها از میدان مهدیه تا میدان مرزبانی برگزار شد و مرزنشینان این اقدام شنیع را به شدت محکوم کردند.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha