همدان- ایرنا- همزمان با ایام دهه فجر بیست و ششمین جایگاه عرضه سوخت شهرستان ملایر با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان روز یکشنبه در آیین گشایش جایگاه دومنظوره هاشمی در ملایر اظهار داشت: تعداد جایگاه‌های عرضه فرآورده‌ نفتی ناحیه ملایر با افتتاح این جایگاه، به ۲۶ باب رسید.

"امین روستایی" افزود: با افتتاح این جایگاه، در مجموع تعداد جایگاه‌های سوخت در استان همدان به ۱۲۶ باب رسید.

وی افزود: از این تعداد ۷۹ باب آن جایگاه عرضه فرآورده نفتی مایع، ۲۳ جایگاه دومنظوره عرضه سوخت مایع و CNG و ۲۴ جایگاه تک‌منظوره گاز طبیعی فشرده است.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان بیان کرد: جایگاه هاشمی در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۴۵۰ مترمربع ایجاد شد و دارای ۲ مخزن ذخیره‌سازی بنزین معمولی با بیش از ۹۰ هزار لیتر ظرفیت است.

روستایی ادامه داد: برای راه‌اندازی جایگاه دومنظوره عرضه سوخت بنزین و گاز سی‌ان‌جی با احتساب هزینه خرید زمین، مبلغی معادل ۲۴ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی یادآور شد: در جایگاه هاشمی با دارا بودن سه دیسپنسر ۲ نازله عرضه گاز و چهار تلمبه ۲ نازله عرضه بنزین، در مجموع امکان سوختگیری هم‌زمان ۱۲ خودرو سبک (هشت دستگاه بنزین سوز و چهار دستگاه گازسوز) وجود دارد و به‌صورت مستقیم برای ۱۴ نفر شغل ایجاد شده است.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان همچنین از پیاده‌سازی کامل زیرساخت‌های مورد نیاز طرح کهاب در این جایگاه و اجرای مراحل سه‌گانه این طرح در این پمپ بنزین خبر داد.

روستایی به سیاست‌های صیانتی و اجرای طرح مدیریت توزیع سوخت نیز اشاره کرد و افزود: مدیریت توزیع و مصرف به طور موازی باید بهینه شود تا بدون مشکل، پایداری سوخت‌رسانی را به تمامی بخش‌های مصرف داشته باشیم.

به گفته وی، جایگاه هاشمی در داخل شهر ملایر و بلوار کمربندی به سمت شهر اراک واقع شده که در این مسیر می‌تواند میزبان شایسته‌ای برای شهروندان ملایری و همچنین مسافران عازم مرکز و جنوب کشور باشد.

روستایی با بیان اینکه سهم جمعیتی شهرستان ملایر از توزیع جایگاه‌های سوخت استان همدان ۱۷ درصد است، گفت: سهم مصرف بنزین این شهرستان از کل سوخت مصرفی استان ۱۶ درصد و ۲۱ درصد جایگاه‌های منطقه در این ناحیه قرار دارد.

به گزارش ایرنا؛ هم اینک ۲۶ جایگاه عرضه سوخت در شهرستان ملایر فعال است.