گرگان - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: تمرکز دولت برای کمک به توسعه استان، تکمیل طرح‌های راهبردی و زیرساختی با نگاه به تحول‌آفرینی در آینده و کمک به پیشرفت گلستان است.

به گزارش ایرنا، سیدعلی مهاجر روز دوشنبه در مراسم متمرکز بهره‌برداری یا آغاز عملیات اجرایی طرح‌های اقتصادی و عمرانی دهه فجر شهرستان ترکمن افزود: یکی از این طرح‌ها، نجات خلیج گرگان با انجام لایروبی کانال‌های آبرسان است که با هدف حفظ اکوسیستم منطقه و جلوگیری از گسترش ریزگردها در دست اجرا است.

وی بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات زیرساختی دولت سیزدهم در گلستان، تکمیل سد نرماب و اجرای طرح شیرین‌سازی آب دریای خزر برای تامین آب آشامیدنی ساکنان استان است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان از نخبگان جامعه خواست: این دستاوردها و دیگر اقدامات دولت و جمهوری اسلامی را برای مردم و به‌خصوص جوانان تبیین کنند.

مهاجر به خدمات ۴۴ ساله جمهوری اسلامی در کشور و از جمله گلستان اشاره کرد و گفت: دهه فجر بهترین فرصت برای مرور دستاوردهای انقلاب و نظام است.

وی ادامه داد: در دهه فجر امسال ۶ هزار و ۵۹۷ طرح اقتصادی و عمرانی در گلستان به بهره‎‌برداری رسیده و یا عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود که ۹۶ درصد این پروژه‌ها افتتاحی است.

مهاجر به هوشیاری مردم گلستان در مقابله با اغتشاشات اخیر اشاره کرد و گفت : در مقابله با این حوادث مردم هوشیار استان نشان دادند همواره پای انقلاب و تبعیت از ولایت فقیه هستند.

فرماندار ترکمن هم در این مراسم گفت: لایروبی خلیج گرگان از اقدامات قابل تحسین و زیربنایی دولت سیزدهم است که می‌تواند تاثیر اقتصادی و اجتماعی فراوان در منظقه از خود بجای بگذارد.

عبدالغفور غراوی افزود: این طرح با پیشرفت فیزیکی حدود ۵۵ درصد در حال اجرا است که امیدواریم در زمان وعده داده شده به پایان برسد.

وی با اشاره با سخنان رییس جمهور که بندرترکمن را استراحتگاه زائران امام هشتم (ع) نامید اظهار کرد: تلاش می‌کنیم با فراهم‌کردن امکانات لازم خادم خوبی برای زائران این امام باشیم.

وی تاکید کرد: اولویت سرمایه‌گذاری در بندرترکمن توجه به گردشگری است.

فرماندار ترکمن گفت: در دهه فجر امسال ۸۷ طرح اقتصادی و عمرانی با ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال در این شهرستان به بهره‌برداری رسیده و یا عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود و با ایجاد ۱۰۹ فرصت شغلی ۳ هزار و ۸۹۰ خانوار از مزایای آن برخوردار خواهند شد.

امام جمعه اهل سنت بندرترکمن هم در این مراسم با گرامیداشت دهه فجر گفت: مردم ایران در ۴۴ سال اخیر وفاداری خود را به انقلاب نشان داده و ایستادگی خود را ثابت کردند که نمونه بارز آن شرکت پرشور در انتخابات است.

حاج آخوند عبدالرحمن کر افزود: مردم این شهرستان در اغتشاشات هم هوشیارانه عملیات کرده و توطئه دشمنان را یک بار دیگر خنثی کردند.

وی خواستار توجه بیش از گذشته مسوولان دستگاه‌ها در ارائه خدمات هرچه بیشتر در رفع محرومیت های باقی بندرترکمن شد.

امام جمعه بندرترکمن هم با تجلیل از مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی و امام راحل گفت: استقامت ۴۴ ساله جمهوری اسلامی در مقابل انواع حوادث و توطئه‌های داخلی و خارجی نشانه استقامت و پایداری مردم است.

حجت‌الاسلام محمد صالح منصوری اظهار کرد: تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و مقایسه آن با قبل از پیروزی انقلاب برای جامعه به ویژه نسل آینده بسیار ضروری است.

در این مراسم همچنین از کتاب "نقش بندرترکمن در انقلاب و دفاع مقدس" رونمایی شد.

این کتاب ۳ هزار صفحه با ۲۲ بخش قبل و بعد از انقلاب، زندگینامه شهدا، خاطرات رزمندکان و نقش ادارات در دفاع مقدس دارد و در سه جلد به چاپ رسیده است.