جبران عقب‌ماندگی‌ زیرساختی گلستان با کار و تلاش شبانه‌روزی امکان‌پذیر است

گنبدکاووس - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: امیدبخشی و امیدآفرینی در مردم با کار و تلاش شبانه‌روزی مدیران برای جبران عقب ماندگی‌های زیرساختی گلستان ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمد دهنوی روز چهارشنبه در مراسم متمرکز افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی، خدماتی، اقتصادی، تولیدی و اشتغالزای مینودشت افزود: تکمیل سد نرماب چهل چای و تعریض جاده مواصلاتی مینودشت به گالیکش ۲ پروژه اولویت‌ دار و قول داده شده توسط دولت سیزدهم و مدیران استانی در این شهرستان است.

وی با تاکید برضرورت استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای پویایی اقتصاد کشور و گلستان اضافه کرد: برای تحول در تولید و رونق آن باید امور مختلف از جمله حوزه اقتصادی را به مردم سپرد و با فراهم کردن بسترهای لازم از ظرفیت آنها بیشتر استفاده کرد زیرا استفاده از ظرفیت‌های مردمی در کنار حمایت‌های دولت به پویایی اقتصادی کشور و استان کمک زیادی کند.

دهنوی با تبریک دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی، توکل به خدا و اعتماد به مردم را ۲ ویژگی بارز پیروزی انقلاب به رهبری امام راحل (ره) دانست و اضافه کرد: این ۲ ویژگی همچنان رمز ماندگاری ۴۴ ساله نظام اسلامی ما نیز می‌باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان بیان داشت: سد نرماب چهل چای با تزریق منابع لازم از محل مصوبات سفر اسفند سال قبل رییس جمهور به گلستان و منابع تهاتر نفت تا پایان سال آینده و تعریض محور مینودشت به گالیکش تا هفته دولت سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری خواهد رسید.

دهنوی همچنین بابیان اینکه عقب ماندگی‌های زیرساختی این استان یکساله ایجاد نشده که یکساله رفع شود، یادآور شد: اگر سد نرماب در همان زمان پیش بینی شده و با چند صد میلیارد تومان افتتاح می‌شد اکنون نباید چندین هزار میلیارد تومان صرف تکمیل و بهره‌برداری آن بشود.

وی با اشاره به چهار سفر استاندار گلستان و سه سفر خود به مینودشت در یک سال گذشته، ادامه داد: امروز ارتباط دولت سیزدهم و مدیران آن با مردم و حضور در جمع آنها و شنیدن دغدغه‌ها و مطالبات شان، به مراتب بهتر از سنوات قبل شده است.

امام جمعه مینودشت هم در این جلسه گفت: معنویت بزرگترین پشتوانه انقلاب اسلامی است زیرا مردم به خدا، اسلام، قرآن، پیامبر(ص)، ائمه اطهار(ع) و سخنان امامین انقلاب اسلامی اعتماد و باور دارند و با همین اعتقاد در صحنه حضور دارند و مقابل دشمنان می ایستند.

حجت الاسلام رضا کشیری افزود: امروز مهمترین وظیفه دولت و مدیران آن، خدمت بدون منت به مردم است چرا که ما (مجموعه قوا، کارگزاران و مدیران) خادم ملت هستیم و وظیفه‌ای جز خدمت به آنها نداریم.

امام جمعه شهر "دوزین" از توابع بخش کوهسارات مینودشت هم در این جلسه برضرورت قدردانی از مردم و خدمت به آنها به سبب در صحنه بودن و حمایت همه جانبه از انقلاب اسلامی در برابر توطئه‌های دشمنان از سوی مدیران ادارات و نهادهای شهرستانی و استانی تاکید کرد.

حجت‌الاسلام نادعلی رضانژاد همچنین خواستار تسریع در تعیین و معرفی بخشدار کوهسارات و توجه به رفع برخی مشکلات و کمبودها در حوزه راه‌های ارتباطی، آب آشامیدنی و فضاهای ورزشی بخش کوهسارات مینودشت شد.

فرماندار مینودشت هم در این مراسم گفت: در ایام فجر پیروزی انقلاب اسلامی، هزار و ۳۵ پروژه و طرح عمرانی، خدماتی، اقتصادی و تولیدی با اعتبار تقریبی ۳۸۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی هزار و ۸۵ نفر در این شهرستان انقلابی افتتاح یا عملیات اجرایی آن شروع می‌شود.

محمدتقی قزل سفلی افزود: از مجموع پروژه‌های دهه فجر مینودشت که ارزش اعتباری آن ۷۰ درصد بیشتر از دهه فجر سال قبل است، ۹۰ پروژه عمرانی با اعتبار ۲۱۷ میلیارد و ۲۵۶ میلیون تومان و ۹۴۵ طرح نیز اقتصادی و اشتغالزا با ۱۶۲ میلیارد و ۵۹۵ میلیون تومان است.

وی بابیان اینکه فقط ۱۲ پروژه عمرانی مینودشت در دهه فجر عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود، اضافه کرد: مجموع طرح‌های عمرانی و اقتصادی این شهرستان در این ایام توسط ۲۱ دستگاه اجرایی و خدماتی و بخش خصوصی اجرایی شدند.

قزل‌سفلی ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی خدمات زیادی دربخش‌های مختلف به مردم ایران، استان گلستان و مینودشت ارائه شده که به هیچ وجه قابل مقایسه با دوران رژیم طاغوت نیست.

فرماندار مینودشت بیان داشت: به یمن پیروزی انقلاب اسلامی و خون شهیدان و تلاش نظام و دولت‌های آن، هم اکنون ۱۰۰ درصد روستاها و مناطق شهری این شهرستان از راه آسفالته، برق، آب آشامیدنی، گاز، مخابرات، خانه بهداشت، مدرسه و بیمه سلامت برخوردار شدند درحالی که قبل از انقلاب از این خدمات یا اثری نبود و یا دردصد برخوردار مردم از آنها بسیار اندک بود.

در پایان این مراسم هم که برخی مدیران کل گلستان یا معاونین آنها حضور داشتند، برخی پروژه‌ها از جمله بخش دیالیز بیمارستان حضرت فاطمه زهرا (س)، آسفالت راه روستایی، طرح توسعه یک واحد تولیدی و برخی واحدهای مسکونی روستایی مینودشت افتتاح و عملیات اجرایی احداث جاده جایگزین پنج روستای واقع در کاسه سد نرماب چهل چای آغاز شد.

شهرستان مینودشت افزون بر ۸۰ هزار نفر جمعیت دارد که در ۲ نقطه شهری و ۷۲ روستا سکونت دارند.

تمرکز دولت برای توسعه گلستان، تکمیل طرح‌های راهبردی و زیرساختی است

سهم هر گلستانی از پروژه‌های دهه فجر ۳۸ میلیون ریال است

راه نجات اقتصاد کشور از مشکلات موجود، فراهم‌کردن بستر حضور مردم است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha