ساری - ایرنا - همزمان با دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، دولت سیزدهم به انتظار ۱۵ ساله طرح عمرانی نیمه تمام میدان میوه و تره بار ساری خاتمه داد و اکنون این طرح بزرگ اقتصادی در مرکز مازندران افتتاح و بهره برداری شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پس از گذشت ۱۵ سال میدان میوه و تره‌بار ساری که به علت تعلل پیمانکاران وقت، نیمه کاره به حال خود رها شده بود، اکنون با همت دولت سیزدهم و با اقدام جهادی دولتمردان افتتاح و بهره برداری شد تا کام مردم مازندران و بویژه مردم شهر ساری در دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی شیرین شود.

تکمیل طرح های نیمه تمام اولویت دولت سیزدهم برای آبادانی و پیشرفت ایران اسلامی است که بارها از سوی رییس جمهور مورد تاکید قرار گرفته است؛ آیت الله رییسی رییس جمهور بویژه در سفرهای استانی ضمن موافقت با تخصیص اعتبارات و منابع لازم برای تکمیل طرح های نیمه تمام اعلام کرده که "بنای ما این است که در استان‌ها کارهای نیمه تمام را به سرانجام برسانیم و به غیر از بخش مسکن کلنگ زنی نکنیم" و همسو با این رویکرد دولت مردمی، فرماندار شهر ساری مرکز مازندران دفتر کار خود را به میدان جدید میوه و تره بار منتقل کرد تا علاوه بر پیگیری لازم، از نزدیک در روند اجرایی و تکمیل این طرح عمرانی قرار گیرد تا این طرح بزرگ اقتصادی در ایام دهه فجر امسال تکمیل و بهره برداری شود.

میدان میوه و تره بار فعلی ساری در کمربندی شمالی این شهر و در یکی از مسیرهای پرتردد شهرستان واقع شده است که علاوه بر نارضایتی عمومی و سر و صدای زیاد کامیون داران، باعث بروز ترافیک در مسیرها ورودی به هسته مرکزی شهر شده است و همین موضوع نیز مسوولان وقت را بر ان داشت تا به فکر جانمایی برای انتقال میدان میوه و تره بار به مکانی جدیدی باشند.

عملیات اجرایی احداث میدان میوه و تره بار ساری از ۱۵ سال پیش در ۲۱ هکتار زمین در کیلومتر پنج جاده ساری به قائمشهر آغاز شد که نسبت به میدان فعلی حدود ۱۹ هکتار مساحت بیشتری دارد. در این میدان قرار است حداقل ۱۵۵ حجره واگذار شود که نسبت به میدان فعلی تعداد غرفه ها ۳۰ درصد بیشتر می شود. از سال ۸۶ که عملیات اجرایی احداث میدان میوه و تره بار ساری آغاز شد تاکنون مسوولان وقت در ارتباط با افتتاح این طرح وعده های مختلفی دادند که هیچکدام از آنها محقق نشد.

میدان قدیمی میوه و تره بار ساری و نارضایتی عمومی

یکی کسبه فعال در کمربندی ساری با گلایه از ترافیک چندین کیلومتری این مسیر به علت واقع شدن میدان میوه و تره بار، گفت: ترافیک سنگین در این مسیر باعث شد تا مشتریان مغازه ما جایی برای پارک خودروی خود نداشته باشند و به ناچار از خرید نیز منصرف می شوند.

سید اکبر حسینی با بیان اینکه چندین سال است که مسوولان برای جا به جایی این مکان وعده های بی اساسی را به مردم می دهند که باعث ایجاد نارضایتی شده است، اظهارکرد: مسیر کمربندی از سه راه جویبار تا میدان خزر ساری که در حالت عادی با خودرو تا پنج دقیقه بیشتر طول نمی کشد در حالی که در روزهای پرترافیک باید ۴۵ دقیقه در مسیر باشیم و این برای مردم کلافه کننده است.

وی با بیان اینکه شهروندان و بازاریان از وعده های مکرر و بی اساس مسوولان برای انتقال میدان میوه و تره بار به مکانی جدید که هر با محقق نمی شود، کلافه شده اند، افزود: امیدواریم با روی کار آمدن دولت مردمی سیزدهم، این مطالبه جدی و به حق مردم و بازاریان محقق شود.

دولت سیزدهم و شیرینی کام مردم با انتقال میدان میوه و تره بار ساری

با روی کار آمدن دولت سیزدهم این امیدواری در بین فعالان این عرصه و همچنین اقشار مختلف مردم ایجاد شد تا این طرح در زمان موعد که همان چهل و چهارمین سالگرد جشن پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی است به بهره برداری برسد.

همزمان در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، میدان جدید میوه و تره بار ساری با همت دولت مردمی سیزدهم در مرحله افتتاح و بهره برداری قرار گرفت که این امر خوشحالی مردم را نیز در پی داشت.

یک شهروند ساروی که منزل مسکونی اش در مسیر کمربندی شمالی این شهر جایی که میدان قدیم میوه و تره بار ساری واقع شده است، با ابراز خوشحالی از طرح انتقال این میدان، گفت: ترافیک ناشی از میدان قدیم میوه و تره بار ساری، علاوه بر سر و صدای زیاد کامیون داران، باعث صرف وقت زیادی می شد بگونه ای که در شرایط عادی طی کردن این مسیر پنج دقیقه ای با خودرو در برخی مواقع ناچار بودیم نیم ساعت و یا بیشتر در مسیر باشیم.

ترافیک سنگین ناشی از فعالیت میدان میوه و تره بار در کمربندی ساری، نارضایتی کسبه و ساکنان حاشیه را درپی داشته است. یک کسبه فعال در کمربندی ساری با گلایه از ترافیک چندین کیلومتری این کمربندی، نقش میدان میوه و تره بار را در بروز آن مهم دانست و گفت: به دلیل ترافیک سنگین، مشتریان مغازه ما جایی برای پارک و مراجعه ندارند.

احمد اصغری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با ابراز خوشحالی از اقدام جهادی دولتمردان سیزدهم در انتقال میدان قدیم میوه و تره بار ساری به مکانی جدید، اظهار داشت: میدان میوه وتره بار ساری واقع در کمربندی شمالی این شهر حدفاصل سه راه جویبار و میدان خزر گره کور ترافیکی ایجاد کرده است که باعث نارضایتی عمومی شد و اکنون با انتقال این میدان به مکانی جدید که با همت دولتمردان سیزدهم محقق شد، اقشار مختلف مردم نیز از مزایای ان منتفع خواهند شد.

تکمیل طرح های عمرانی نیمه کاره به عنوان یکی از شعارهای دولت مردمی سیزدهم، فرماندار ساری را بر آن داشت که با هدف تسریع در تکمیل این طرح بزرگ اقتصادی، دفتر کار خود را به میدان میوه و تره بار جدید و در دست اقدام این شهرستان منتقل کند.

انتقال دفتر کار فرماندار ساری به میدان میوه و تره بار

در ۲۶ دیماه امسال فرماندار ساری در اعتراض به طولانی شدن روند عملیات اجرایی میدان میوه و تره‌بار این شهر و با هدف تسریع در افتتاح آن، دفتر کار خود را در محل این پروژه مستقر کرد.

محمدعلی نوبخت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه دفتر کار من تا روز افتتاح پروژه میدان میوه و تره‌بار در این مکان خواهد بود، گفت: بیش از ۱۵ سال از آغاز عملیات اجرایی این پروژه گذشته است و در ابتدای دولت سیزدهم استاندار مازندران نیز در محل این پروژه حضور یافت و بر ضرورت تکمیل آن تاکید کرد.

وی بیان کرد: این پروژه که در ابتدای دولت سیزدهم ۴۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما اکنون با پیگیری های صورت گرفته به ۱۰۰ درصد رسیده است.

نوبخت افزود: برای افتتاح این پروژه علاوه بر تاکید به متولیان اجرا، جلسه شورای تامین شهرستان را نیز برگزار کردم و گفتم این پروژه یا باید در دهه فجر افتتاح شود یا میدان میوه و تره بار سابق پلمب می شود و یا دادستان به عنوان مدعی‌العموم با اخلالگران، اهمال گران و کسانی که افکار عمومی را به ستوه آوردند، برخورد قانونی کند.

وی ادامه داد: به همین دلیل میز کار خود را به محل پروژه میدان میوه و تره‌بار ساری آوردم و جلسات خود را در این مکان تشکیل می دهم و تمام تلاش شد تا این طرح در دهه فجر بهره برداری شد.