قصرشیرین- ایرنا- سرپرست فرمانداری دالاهو با اعلام اینکه تلاش برای بازگشایی راه‌های روستایی این شهرستان که بر اثر بارش برف و کولاک شب گذشته مسدود شده بود، ادامه دارد، گفت: با وجود حجم بالای برف، تمام راه‌های روستایی مسدود تا پایان امروز بازگشایی می‌شود.

«کیومرث جلیلیان» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هم اکنون تردد در محور اصلی در جریان است، افزود: به دلیل بارش سنگین برف که از روز گذشته تا صبح امروز ادامه داشت راه های اصلی این شهرستان در چندین مورد برای ساعاتی مسدود شد اما تلاش عوامل راهداری، پلیس و دستگاه های امدادی با ماشین آلات برف روب تا صبح امروز باعث بازگشایی مسیر اصلی شد و شب گذشته نیروها در محورهای شهرستان تا صبح مشغول برف روبی، شن ریزی و تلاش برای بازنگه داشتن مسیر اصلی بودند.

وی اظهار کرد: همچنین بازگشایی راه های روستایی این شهرستان نیز که بر اثر بارش برف مسدود شده بود در بخش گهواره و با توجه گستردگی مسیرها و بارش برف که در برخی جاها به ۲۰ سانتی متر رسید توسط عوامل راهداری و دستگاه های امدادی و خدمات رسان در حال انجام است و پیش بینی می شود تا امشب مسیرها بازگشایی شوند.

سرپرست فرمانداری دالاهو گفت: با وجود بارش برف هیچ گونه سانحه و حادثه ای در محورهای مواصلاتی این شهرستان نداشتیم و تمام خودروهایی که در مسیر بودند نیز با تلاش دستگاه های خدمات رسان با سلامت و ایمنی هدایت شدند و همچنین در زمینه خدمات آب و برق و گاز نیز هیچ قطعی و مشکلی رخ نداد.

جلیلیان ادامه داد: به دلیل بارش برف و یخبندان و لغزنده بودن سطح جاده ها از مردم می خواهیم که از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند و در صورت سفرهای ضروری نیز نکات ایمنی را رعایت کرده و زنجیر چرخ داشته و از فنی خودرو اطمینان حاصل کنند و آذوقه و لباس گرم همراه داشته باشند.

سرپرست فرمانداری دالاهو در ادامه گفت: هم اکنون نیروهای پلیس راه و ستاد شورای هماهنگی، پیشگیری و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در حال آماده باش هستند و عوامل راهداری نیز در مسیر حضور دارند و در حال نمک پاشی مسیر و ماشین آلات برف روب نیز در مسیرهای روستایی مشغول بازشگایی مسیرها هستند.

فرماندار دالاهو از مسافرانی که قصد سفر از مسیر راه‌های این شهرستان را دارند، به دلیل بارش برف و لغزندگی جاده ها درخواست کرد تا سفر خود را به تعویق بیندازند.

شهرستان دالاهو با ۴۷ هزار نفر جمعیت در ۱۰۰ کیلومتری غرب کرمانشاه قرار دارد.