تهران - ایرنا - فرمانده پایگاه پنجم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری باند سرقت سه نفره ۲ مرد و یک زن که در پوشش مسافرکشی اقدام به زورگیری از مسافران می‌کردند، خبر داد.

به گزارش عصر پنجشنبه خبرنگار ایرنا، سرهنگ علی فرخ پور افزود: اوایل بهمن ماه سال جاری، رسیدگی به پرونده زورگیری از خانمی میان‌سال در غرب تهران، در دستور کار تیمی زبده از کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: تحقیقات ابتدایی کارآگاهان نشان داد، مال‌باخته هنگامی که به عنوان مسافر سوار بر یک پراید شده در بین راه ۲ نفر سرنشین خودرو با چاقو تلفن همراه وی را زورگیری کرده و مال‌باخته را در غرب تهران در یکی از چهارراه رها کردند.

فرمانده پایگاه پنجم پلیس آگاهی پایتخت ادامه داد: بنا بر حساسیت موضوع تیمی از کارآگاهان برای انجام تحقیقات میدانی راهی صحنه جرم شدند و با بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم پلاک خودروی موردنظر را شناسایی کردند.

این مقام انتظامی گفت: کارآگاهان با دریافت این سرنخ مهم اقدامات اطلاعاتی را کلید زدند و با روش‌های علمی هویت و مخفیگاه متهمان را در یکی از محلات جنوب غرب تهران شناسایی کردند که در ادامه نیز مشخص شد ۲ مرد جوان دارای سوابق متعدد کیفری هستند.

فرخ پور ادامه داد: کارآگاهان پس از دریافت این اطلاعات مهم و هماهنگی لازم با مرجع قضائی راهی مخفیگاه متهمان شدند و آنها را در یک عملیات منسجم دستگیر و در ادامه در بازرسی صورت گرفته موفق به کشف ۲ دستگاه گوشی سرقتی شدند.

وی افزود: متهمان پس از انتقال به پایگاه پنجم پلیس آگاهی مورد تحقیقات قرار گرفتند و به جرم خود مبنی بر زورگیری از مال‌باخته اعتراف کردند در ادامه تحقیقات مشخص شد شش نفر از شهروندان بدین طریق مورد زورگیری قرار گرفته که ارزش اموال سرقت شده تا کنون بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال است.

کشف داروهای تقلبی از یک داروخانه

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس اطلاعات پایتخت از کشف بیش از ۱۵ هزار قلم انواع داروهای قاچاق و تقلبی از یک داروخانه به ارزش ۱۰ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ نادر مرادی گفت: با توجه به دریافت خبری مبنی بر فروش داروهای غیرمجاز و تقلبی توسط یک داروخانه واقع در خیابان شریعتی تهران که باعث بروز مشکلاتی در برخی مصرف کنندگان شده بود، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران معاونت نظارت بر اماکن عمومی پلیس اطلاعات تهران بزرگ قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران با انجام کار اطلاعاتی، داروخانه و انبار مورد نظر آن را شناسایی و پس از هماهنگی قضائی و اخذ مجوز به همراه کارشناسان معاونت غذا و دارو دانشگاه شهید بهشتی به بازرسی از محل پرداختند.

مرادی گفت: در بازرسی انجام شده ۱۵ هزار و ۲۱۵ قلم انواع قرص، شربت، کپسول و کرم قاچاق و تقلبی کشف و یک متهم در این خصوص دستگیر شد.

توقیف ۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در تهران

رییس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت از کشف یک محموله کالای قاچاق به ارزش ۳۰ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ هدایت بهرامی اظهار داشت: به دنبال اطلاع ماموران از حمل مقدار زیادی کالای قاچاق توسط یک دستگاه کامیون انتقال محموله از طریق محورهای مواصلاتی جنوب به شهر تهران، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پایگاه جنوب پلیس امنیت اقتصادی تهران قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران با استفاده از شگردهای پلیسی، موفق به شناسایی کامیون مورد نظر شده در محدوده شهرستان ری شدند و پس از مدتی تعقیب نامحسوس، در یک عملیات حساب شده نسبت به توقیف آن اقدام کردند.

سرهنگ هدایتی خاطرنشان کرد: در بازرسی از کامیون مذکور، سه هزار و ۶۶۰ عدد گل مصنوعی، یک هزار و ۷۶۰ عدد قابلمه، ۱۰ هزار و ۴۲۹ عدد ظروف چینی که طبق نظر کارشناسان ارزش آن به ۳۰ میلیارد ریال می‌رسید، کشف شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران یادآور شد: راننده کامیون که مدعی بود محموله کامیون، ذرت دامی است و بارنامه‌های مربوط به انتقال ذرت دامی را به ماموران نشان داده بود پس از تحقیقات تکمیلی به دستگاه قضائی معرفی شد.

اجرای طرح دستگیری خرده فروشان مواد مخدر

سرکلانتر ششم پلیس پیشگیری از اجرای طرح پاکسازی پارک‌ها و مقابله با خرده فروشان مواد مخدر و کشف مواد مخدر، خبر داد.

سرهنگ محمد جلینی گفت: در راستای اجرای طرح پاکسازی پارک‌ها و دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر، پس از هماهنگی با مرجع قضائی و شناسایی محل‌های جرم‌خیز و بوستان‌های آلوده تیم‌های عملیاتی کلانتری ۱۵۹ بی‌سیم به محل‌های مشخص شده اعزام شدند.

وی افزود: ماموران در اجرای این طرح پلیس با رعایت موازین شرعی و قانونی و رعایت حقوق شهروندی وارد عمل شده و با ورود به محل‌های پاتوق خرده فروشان مواد مخدر و معتادان که باعث سلب آسایش عموم شهروندان شدند، اقدام کردند.

سرکلانتر ششم پلیس پیشگیری تهران بزرگ افزود: در اجرای این طرح ۲۰ نفر از معتادان و خرده‌فروشان مواد مخدر دستگیر و حدود یک کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد.

سارق خودروهای مدل بالا دستگیر شد

سرپرست سر کلانتر دوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ گفت: با تلاش ماموران کلانتری جنت آباد و کنترل تردد خودروهای عبوری، یک سارق خودرو شناسایی و خودروی سرقتی کشف و متهم به ۱۵ فقره سرقت مشابه معترف شد.

سرهنگ عبدالرضا محمدی اظهار داشت: روز گذشته ماموران گشت کلانتری ۱۳۸ جنت آباد حین گشت‌زنی در بلوار محله و کنترل تردد خودرو های عبوری، به یک دستگاه خودرو سواری مزدا سه مشکوک می‌شوند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه با استعلام پلاک انتظامی خودرو مشخص شد که خودرو سرقتی بوده و سابقه ثبت سرقت دارد ادامه داد: عملیات مهار سارق آغاز و ماموران موفق شدند در یک عملیات پلیسی خودرو را متوقف و سارق را دستگیر کنند.

سرپرست سر کلانتر دوم پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: در بررسی اولیه از داخل خودرو متهم تعداد چند ده فقره آلات و ادوات سرقت کشف شد و متهم ۴۰ساله به ۱۵ فقره سرقت مزدا سه در تهران اعتراف کرد.

کشف ۱۷ فقره موبایل قاپی در ستارخان

جانشین پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری موبایل قاپ حرفه‌ای محله ستارخان در یک عملیات پلیسی خبر داد و گفت: متهم به ۱۷ فقره سرقت معترف و تعدادی از مال باختگان شناسایی شدند.

سرهنگ محمد قاسم طرهانی بیان داشت: در پی افزایش سرقت تلفن همراه شهروندان به روش موبایل قاپی توسط موتورسوار در محله ستارخان، رسیدگی به موضوع و دستگیری سارق را تیمی از ماموران کلانتری ۱۱۸ این محل بر عهده گرفتند و تحقیقات میدانی را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه ماموران در تحقیقات و پی‌جویی‌های انتظامی مشخصات متهم و ساعات حضور وی را شناسایی کردند افزود: روز گذشته در حال گشت‌زنی در نقاط و ساعات حضور متهم در محله ستارخان موتورسیکلت با همان مشخصات را در حال زاغ زنی شهروندان مشاهده کردند که سریعاً وارد عمل شده که متهم با مشاهده خودروی پلیس به سرعت از محل متواری که در یک تعقیب و گریز و با درایت ماموران متهم دستگیر شد.

جانشین پلیس پیشگیری پایتخت ادامه داد: متهم ۴۲ساله در تحقیقات اولیه به جرم خود و ۱۷ فقره سرقت تلفن همراه به روش موبایل قاپی در محله ستارخان معترف و از وی سه دستگاه گوشی سرقتی نیز کشف شد