گناوه - ایرنا - رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: مردم ولایتمدار استان بوشهر در  بحث حمایت و پشتیبانی از نیازمندان و مددجویان کمیته امداد و خیرخواهانه رتبه اول را در کشور دارند .

سید مرتضی بختیاری روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در بندرگناوه افزود: کمک های مردمی استان بوشهر به یتیمان و نیازمندان به رغم مشکلات اقتصادی و تورم اعجاب برانگیز و سال به سال کمک‌هایشان افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: مردم این استان در سال ۱۴۰۰ به میزان ۴۰ میلیارد و ۱۷۹ میلیون تومان به حساب یتیمان واریز کردند که در ۱۰ ماه اول امسال به ۵۰ میلیارد تومان رسیده است.

بختیاری ، مجموع کمک های مردم استان بوشهر به کمیته امداد را در سال ۱۴۰۰ اعم از نقدی و جنسی ۲۳۹ میلیارد و ۶۹۹ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: این کمک ها در ۱۰ ماه اول امسال به ۳۰۹ میلیارد و ۱۹۹ میلیون تومان افزایش یافته که نشان دهنده رشد قابل چشمگیری است.

وی بیان کرد: البته خیریه های دیگری در استان بوشهر وجود دارند که مستقلا به نیازمندان کمک می کنند و آمار ارایه شده مربوط به کمیته امداد است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهارداشت: استان بوشهر در بخش اشتغال، مسکن و کمک های مردمی ، مشارکت های مجموعه شورای راهبردی عسلویه به عنوان مسئولیت های اجتماعی همه آماده پای کار آمده اند.

بختیاری در پاسخ به تعداد آمار افراد تحت پوشش کمیته امداد گفت: آمار افراد تحت پوشش حالت شناوری دارد و به متغیرهای اقتصادی کشور برمی‌گردد.

وی افزود: توانمندسازی مدد جویان زیرپوشش در ماموریت‌های اصلی این نهاد قرار گرفته است.

بختیاری یادآورشد: در این راستا سه رکن شامل اشتغال، مسکن و فرهنگ خودباروی و خود اتکایی تعریف کرده ایم که اولویت دار هستند.