۳۵۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد ایجاد شد

بوشهر - ایرنا - رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: در بودجه ۱۴۰۱ با کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی ۲۵هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زا برای ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی مددجویان این نهاد حمایتی در نظر گرفته شد که تاکنون ۳۵۰هزار شغل برای جامعه هدف ایجاد شده است.

سید مرتضی بختیاری روز پنجشنبه در حاشیه جشن خودکفایی سه هزار مددجوی کمیته امداد استان بوشهر در گفت وگو با ایرنا افزود: افزون بر این ۱۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه نیز در این مدت به مددجویان کمیته امداد در کشور پرداخت شده است.

وی بیان کرد: همچنین براساس نشستی که با بانک‌های عامل برگزار شد با همکاری آنها قرار است ۶ هزار میلیارد تومان دیگر تسهیلات جذب و پرونده‌هایی که برای اشتغال به بانک‌ها معرفی شده وارد مدار اجرا شوند.

بختیاری اظهار کرد: امسال یکی از سال‌های خوب کمیته امداد در عرصه اشتغال و درآمد باثبات برای جامعه هدف است.

رئیس کمیته امداد در باره تامین مسکن مددجویان زیر پوشش اضافه کرد: یکی از بحث‌های کمیته امداد توانمند سازی مددجویان در بخش مسکن است که در این راستا سال گذشته تفاهم نامه‌ای با وزارت راه و شهرسازی منعقد شده است.

بختیاری افزود: تلاش می‌شود با احداث ۳۶۰ هزار واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد، هیچ مددجوی مستاجری در کشور نداشته باشیم در همین ارتباط ۲۴۰ هزار واحد مسکونی در شهرها و ۱۲۰ هزار واحد در روستاها احداث می‌شود.

وی یادآور شد: همچنین در روستاها نیز باید ۴۰ هزار واحد مسکونی تا پایان سال آینده احداث شود که امید می‌رود تا پایان سال جاری ۱۰ هزار واحد و مابقی تا پایان سال ۱۴۰۲ تحویل جامعه هدف می‌شود.

بختیاری با اشاره به تفاهم نامه کمیته امداد و بنیاد مستضعفان گفت: براساس این تفاهم نامه نیز ۱۰ هزار واحد مسکونی در دست احداث است که تا پایان سال جاری تحویل جامعه هدف می‌شود.

وی تاکید کرد: تلاش می‌شود با حمایت دولت و مجلس شورای اسلامی از لحاظ تامین بودجه و خیران در مدت چهار سال مشکل مسکن مددجویان کمیته امداد برطرف و هیچ نیازمندی بدون مسکن نباشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha