همدان- ایرنا- استاندار همدان گفت: مبلغ پنج هزار میلیارد ریال از محل سفر رئیس جمهور به استان برای تکمیل و بهره برداری از سد خرم رود شهرستان تویسرکان اختصاص یافت و تا بهار سال آینده آبگیری از این سد مهم آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا قاسمی‌فرزاد روز جمعه در جریان سفر به تویسرکان برای افتتاح طرح های دهه فجر افزود: در مجموع و از محل سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان همدان در مرداد ماه امسال مبلغ یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان به این شهرستان اختصاص یافت که اتمام طرح های بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی اولویت تخصیص این اعتبارات است.

وی تصریح کرد: بر اساس ارزیابی وزارت نیرو، ساخت این سد در قالب پروژه‌های ویژه وزارتخانه قرار دارد که باید تا اوایل سال ۱۴۰۲ بهره برداری شود.

وی با اشاره به اینکه هدف از اجرای این طرح، ایجاد اشتغال پایدار، تامین آب پایدار و توسعه کشاورزی در منطقه است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با وجود شرایط خشکسالی، هرچه زودتر این سد بهره برداری و منابع آب تامین ذخیره و توزیع خواهد شد.

سد خرم رود سالانه ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار متر مکعب آب قابل تنظیم را تامین می‌کند و بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار متر مکعب آن در بخش شرب و صنعت، پنج میلیون متر مکعب آن در بخش کشاورزی و یک میلیون و ۴۰ هزار متر مکعب نیز در بخش محیط زیست صرف می شود.

استاندار همدان در دهمین روز از ایام‌الله دهه مبارک فجر، ابتدا کارخانه الیاف سازان آتیه نوین تویسرکان را افتتاح کرد.

شرکت الیاف سازان آتیه نوین واقع در ناحیه صنعتی فرسفج با اعتباری بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی ۷۵نفر در فاز نخست، توسط قاسمی‌فرزاد افتتاح و بهره‌برداری شد.

استاندار همدان در جریان این سفر، زمین چمن مصنوعی مینی فوتبال شهر فرسفج را افتتاح کرد. این پروژه با اعتبارات ملی و استانی تکمیل شده است.

این زمین چمن مصنوعی از جنس مونوفیلامنت و در فضایی اعتبار به ابعاد ۴۰ در ۲۰ متر و با اعتبار ۱۸ میلیارد ریال ساخته شده است.

همچنین در این سفر، استاندار همدان با حضور در روستای کریم‌آباد ۵۰ واحد مقاوم‌سازی شده مسکن روستایی شهرستان تویسرکان را افتتاح کرد.

همچنین فاز نخست مجموعه سرزمین میوه‌های شادمان آروند تویسرکان به دستان استاندار همدان بهره‌برداری شد.

شرکت سرزمین میوه‌های شادمان آروند، در حوزه سورتینگ، بسته بندی، سردخانه و سبدسازی فعالیت دارد و با سرمایه‌گذاری خارجی افزون بر ۷.۵ میلیون دلار فعالیت دارد.

اشتغال‌زایی این شرکت ۱۰۰ نفر است و عملیات اجرایی فاز دوم آن نیز آغاز شد.