۱۳ بهمن ۱۴۰۱، ۱۵:۰۴
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85017614
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: ۵۰۰ میلیارد ریال به حوزه آبخیزداری تویسرکان اختصاص یافت

همدان-ایرنا- فرماندار تویسرکان گفت: رقمی افزون بر ۵۰۰ میلیارد ریال در سفر استانی رئیس جمهور به حوزه آبخیزداری و اجرای طرح های مربوط به منابع طبیعی با هدف جلوگیری از فرسایش خاک و حفظ طبیعت در این شهرستان اختصاص یافت.

حسین افشاری روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: یکی از تهدیدها و چالش های شهرستان تویسرکان بروز خشکسالی و کاهش منابع آبی به ویژه ظرف سال های اخیر است.

وی بیان کرد: بیش از ۵۵ هزار هکتار مساحت زراعت و ۹ هزار و ۵۰۰ هکتار مساحت باغات شهرستان تویسرکان است که با داشتن پنج هزار و ۵۰۰ هکتار سطح باغ های گردو و تولید سالانه ۲۰ هزار تن یکی زا قطب های مهم تولید این محصول با ارزش در استان همدان و کشور محسوب می شود.

افشاری با بیان اینکه تصفیه‌خانه آب سد سرابی تویسرکان آماده افتتاح است اما به‌دلیل برداشت آب از سد مخزنی را متوقف کردیم و بهره‌برداری از آن بهار سال آینده صورت می‌گیرد،

فرماندار تویسرکان تصریح کرد: پنج حلقه چاه آب زیرزمینی جدید برای تامین آب شرب مردم تجهیز و در اسفند وارد مدار می‌شود و براین اساس برداشت آب از سد سرابی به صفر می‌رسد.

افشاری گفت: صرفه جویی مردم تویسرکان در مصرف آب و گاز موجب شد شاهد قطعی نباشیم و تنها گاز ۵۷ واحد کارخانه برای مدت کوتاهی قطع شد تا گاز منازل دچار قطعی نشود.

بهره برداری از ۵۸ طرح عمرانی در دهه فجر

فرماندار: ۵۰۰ میلیارد ریال به حوزه آبخیزداری تویسرکان اختصاص یافت

فرماندار تویسرکان با بیان اینکه طی یکسال گذشته تویسرکان شاهد پیشرفت‌های بسیاری در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بوده است گفت: همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر ۵۸ طرح با اعتبار ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار در این شهرستان افتتاح و کلنگ زنی می شود.

افشاری، بهره‌برداری از سد خرم‌رود با هدف تامین آب شرب ۵۶ روستای منطقه را مهمترین پروژه سال آینده تویسرکان اعلام و تصریح کرد: یکی از اقدامات چشمگیر نظام جمهوری اسلامی احداث و بهره‌برداری از سد مخزنی سرابی تویسرکان بود که به‌دنبال آن تصفیه‌خانه و خط انتقال آب به شهر ایجاد شد.

وی تصریح کرد: افتتاح شرکت الیاف سازان نوین، افتتاح سرزمین میوه های شادمان با سرمایه گذاری ارزی و خارجی و نیز بهره برداری از زمین چمن مصنوعی از طرح های شاخص تویسرکان در دهه فجر است.

وی به فعالیت سه شرکت داروسازی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: ۲ شرکت داروسازی دیگر نیز در حال ساخت است.

فرماندار تویسرکان گفت: افتتاح کتابخانه روستای اشترمل، زمین‌های چمن مصنوعی بخش قلقل رود، پل دوم گزندر، کارخانه تولید زغال فشرده، بهسازی روستایی بخشی از طرح‌های تویسرکان است و همچنین در فاز نخست احداث کارخانه بسته بندی و بهره‌وری از میوه‌های باغی به منظور صادرات با عنوان سرزمین میوه‌های شاد بهره‌برداری می‌شود که این طرح ارزش افزوده زیادی برای شهرستان به همراه دارد.

وی با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال ۱۰ پزشک متخصص و ۳۶ نیروی کادر درمان به شهرستان اضافه شد اظهار داشت: تویسرکان ظرفیت تربیت نیروی پرستاری و مامایی مورد نیاز شهرستان را دارد و افتتاح داروخانه شبانه روزی بیمارستان سردار سلیمانی بخشی از مشکلات مردم را کاهش داد.

افشاری در بخش دیگری از گفت وگوی خود با ایرنا تعداد اشتغال ایجاد شده تا پایان دی ماه را هزار و ۸۸۱ شغل اعلام کرد که صد درصد سهمیه اشتغال تویسرکان در سال جاری محقق شده است که در مرحله صحت سنجی است.

وی در خصوص طرح ساماندهی آرامگاه حضرت حیقوق(ع) گفت: طرح اولیه مورد تایید هیات امنا و وزیر میراث فرهنگی قرار گرفته است و مشاور جدید برای طرح انتخاب شده و نقشه اجرای طرح در مرحله عقد قرار با مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان قرار دارد.

فرماندار تویسرکان با بیان اینکه در جنگ شناختی دشمن به‌دنبال ناامید کردن جوانان و نوجوانان است و تفکرات غلط آنها هم ناشی از همین جنگ شناختی است اظهار داشت: بخش فرهنگی شهرستان برنامه‌هایی از جمله ویژه برنامه ولادت حضرت فاطمه(س) و روز زن با بیشترین تجمع در استان را طی یک سال گذشته اجرا کرد.

شعار محوری دهه فجر ۱۴۰۱ ایران استوار، ۴۴ سال افتخار، تعیین شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha