بوشهر - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: طرح توسعه شهرک صنعتی برازجان که از سال ۹۱ به تصویب رسیده و معطل مانده بود امروز با همت دولت سیزدهم اجرایی شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی باستین روز جمعه در آئین آغاز عملیات اجرایی بزرگترین واحد صنایع تبدیلی و افتتاح ۱۲ واحد صنعتی کوچک مقیاس در شهرک صنعتی برازجان افزود: ۷۵ هکتار زمین به این شهرک صنعتی اضافه شده و تامین بخش اول زیرساخت‌ها به مبلغ ۱۰ میلیارد تومان به مناقصه رفته است.

وی بیان کرد: در زمان حاضر کار زیرساخت‌ها و تامین برق انجام شده و امید می‌رود زمینه حضور سرمایه گذاران در این شهرک فراهم شود.

باستین گفت: درهمین ارتباط قطعه‌های کوچک زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی با هدف ایجاد واحدهای کارگاهی از سوی شهرک صنعتی به صورت استیجاری به متقاضیان برای ایجاد اشتغال صنفی واگذار می‌شود.

وی همچنین بر ضرورت همکاری دستگاه‌های خدمات رسان از جمله آب، گاز، برق و مخابرات در تامین زیرساخت‌ها در ورودی شهرک‌های صنعتی تاکید کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: توسعه خوشه‌های کسب و کار و تکمیل زنجیره‌های ارزش در شهرستان دشتستان در محصولات اساسی به خصوص محصولات کشاورزی از اولویت‌ها این شهرستان است.

وی در خصوص آغاز عملیات اجرایی بزرگترین طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی در شهرستان دشتستان با ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری و ایجاد ۲۶۰ فرصت شغلی گفت: افتتاح ۱۲ واحد گارگاهی با ۳۷۰ میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری و ۶۷ فرصت شغلی از مهمترین دستاوردهای این استان در شهرستان دشتستان است.

باستین با اشاره به اینکه شهرستان دشتستان در بخش کشاورزی، صنایع تبدیلی و تکمیلی از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است گفت: خشکسالی‌ها موجب فرسایش شدید خاک و بروز آفات و بیماری‌های نخیلات شده است.

وی ادامه داد: در همین ارتباط اصلاح و نوسازی باغات و نخیلات از جمله مهمترین برنامه جهاد کشاورزی در استان بوشهر است که باید با ارقام پربازده و اقتصادی جایگزین نخیلات پیر و کم بازده شوند.

باستین یدآورشد: توسعه کشت گیاهان بومی مانند پیاز، شوید و کنجد، رعایت الگوی کشت و حفاظت از خاک از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به اهمیت اجرای کشاورزی حفاظتی گفت: حفاظت از خاک می‌تواند به تامین امنیت غذایی و توسعه پایدار دشتستان کمک کند.

باستین افزود: راه اندازی مرکز گیاهان دارویی در دشتستان به صورت متمرکز و تامین زمین برای ایجاد سه ناحیه صنعتی روستایی در دشتستان از جمله دیگر رویکردهای توسعه ای شهرستان دشتستان است.