قرچک - ایرنا - چهل و چهارمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی در حالی در جای جای ایران با حضور گسترده مردم برگزار شد که در آن جوانان و نوجوانان قرچکی با حضور گسترده در راهپیمایی ۲۲ بهمن، عشق و ارادت خود را به انقلابی که حتی آن را درک نکرده و ندیده‌اند به نمایش گذاشتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، همزمان با برپایی راهپیمایی با شکوه ۲۲ بهمن مردم شهرستان قرچک، هزاران نفر از جواناان و نوجوانان دهه هشتادی و نودی با در دست داشتن پرچم سه رنگ ایران اسلامی به میدان آمده اقتدار و عزت ایران اسلامی را به رخ جهانیان کشیدند.

با وجود تعطیلی مدارس، تعداد زیادی از دانش آموزان در حالی که لباس های فرم مدرسه را بر تن دارند، در راهپیمایی با شکوه ۲۲ بهمن شرکت کردند تا این پیام را به جهانیان مخابره کنند که با وجود آن که آنان انقلاب را ندیده و درک نکرده‌اند ولی میراث‌داران با وفایی برای انقلابی هستند که به واسطه خون مردان و زنان غیور این مملکت به پیروزی رسیده است.

حسین فیضی یکی از دانش آموزان مدارس شهرستان قرچک به خبرنگار ایرنا گفت: ما در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کرده‌ایم تا به دشمنان بگوئیم که برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی به هیچ عنوان روی دهه نودی ها حساب نکند، ما نسل قاسم سلیمانی هستیم و دست از انقلاب پدرانمان بر نمی داریم.

مجید رحیمی دیگر دانش آموز قرچکی نیز گفت: ما دانش آموزان ایران به همه جهانیان به ویژه دشمنان نظام اعلام می کنیم با وجود آن که انقلاب را ندیده‌ایم، رشادت رزمندگان اسلام در جنگ را فقط در کتاب ها و خاطراتی که برایمان بازگو می‌شود شنیده‌ایم، اما قدرشناس خون پاک عزیزانی هستیم که موهبت انقلاب و امنیت را به ما ارزانی داشته‌اند.

وی افزود: دشمنان در تصور خام خود خیال داشتند می توانند که ما را در فتنه‌گری خود همراه سازند ولی باید بدانند که این نسل دهه نودی و هشتادی قدرشناس، آگاه و بصیر است، نسلی که شهید قاسم سلیمانی را به چشم دیده هرگز به کشور خود خیانت نمی کند. راهپیمایی با شکوه ۲۲ بهمن مردم شهرستان قرچک از میدان امام خمینی(ره) تا مصلای نماز جمعه با حضور با شکوه و گسترده آحاد مردم و مسئولان این شهرستان برگزار شد.

قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

راهپیمایی ۲۲ بهمن در شهرستان قرچک برگزار شد

قرچک- ایرنا- همزمان با چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مردم و مسئولان شهرستان قرچک با حضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن، پیروزی انقلاب را جشن گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم و مسئولان شهرستان قرچک روز شنبه با اجتماع در میدان امام خمینی(ره) و حرکت در خیابان اصلی این شهرستان، صحنه‌های باشکوهی از عشق و ارادت به نظام مقدس جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشته و با مشت‌های گره کرده فریادهای ضد استکباری سر دادند و عزت و اقتدار ایرانیان را به رخ جهان کشیدند .

حضور نسل های مختلف جامعه در کنار یکدیگر صحنه های از حماسه حضور را به تصویر کشیده که ملت ایران در هر شرایط و زمانی از آرمان های انقلاب اسلامی حراست خواهند کرد و این انقلاب به نسل و یا دوره خاصی تعلق ندارد. تعداد زیادی از جوانان، نوجوانان و دانش آموزان قرچکی با وجود تعطیلی مدارس در تشکل‌های منسجم در حالی که لباس‌های فرم مدارس را بر تن داشتند در این اجتماع با شکوه شرکت کردند تا ثابت کنند که انقلاب اسلامی به نسل و گروهی خاص تعلق ندارد و گذر زمان نمی‌تواند عشق به انقلاب و نظام را از قلوب جوانان دهه هشتادی و نودی ایران اسلامی پاک کند. مردم قرچک از مردم و زن ، پیر و جوان، کودک و خردسال با حضور حماسی خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال ثابت کردند که انقلاب و پیروزی آن، نمادی برای اتحاد ، انسجام و عاملی برای ایجاد شور و نشاط اجتماعی است.

در طول مسیر راهپیمایان با سر دادن شعار هیهات من الذله و حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست، آمادگی خود را برای تقدیم جان در راه اسلام اعلام کردند. برخی از ارگان ها و سازمان های مردم نهاد با ایجاد ایستگاه های صلواتی و ایستگاه‌های فرهنگی، ضمن اجرای برنامه‌های متنوع، از جمعیت حاضر در راهپیمایی با گل و شیرینی پذیرایی می کردند.

فرماندار شهرستان قرچک در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز ایران اسلامی نه به سخن که در عمل در چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به واسطه حضور با شکوه مردم در صحنه، در اوج عزت و اقتدار قرار دارد و مسیر رشد و تعالی خود را طی می‌کند.

علیرضا فاتحی‌نژاد افزود: دشمنان باید بدانند تا زمانی که ایران اسلامی از پشتوانه حضور مردم همیشه در صحنه برخوردار بوده و از هدایت های رهبر معظم انقلاب بهره مند است، نمی تواند در مسیر انقلاب خللی وارد کند. وی گفت: دشمنان نظام در فتنه‌های اخیر و با تحمیل جنگ ترکیبی تلاش کرد تا مردم از آینده نظام دلسرد سازد و بین آنان و نظام جدایی ایجاد کند ولی حضور با شکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن این توطئه را نیز همچون ۴۳ سال گذشته خنثی کرد.

وی افزود: انقلاب شکوهمند اسلامی ملت ایران، تجلی وعده الهی و تحقق بخش آرمان‌های متعالی تمامی فرستادگان خداوند متعال است که به برکت خون هزاران شهید به دست آمده است و مردم ایران اسلامی اجازه نمی‌دهند که دشمنان با توطئه و فتنه‌انگیری آسیبی به این نظام الهی وارد شود.

فاتحی‌نژاد با تقدیر از حضور با شکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت:مردم ایران اسلامی ثابت کردند که با بصیرت و شناخت از توطئه های دشمنان آگاهی دارند و با حضور به هنگام خود، دسیسه های دشمنان را به خودشان باز می گردانند.

انقلاب اسلامی امید را در دل ملت های آزادیخواه زنده کرد


حجت الاسلام ابوالقاسم علیزاده مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) روز شنبه در جمع راهپیمایان ۲۲ بهمن شهرستان قرچک گفت: ۲۲ بهمن برای مردم ایران  عید غدیر خم دیگری است چرا که خداوند متعال با پیروزی انقلاب اسلامی نعمت ولایت و امامت را بر مردم ایران تمام و امید را در دل ملت‌های آزادیخواه زنده کرد.

وی افزود: دنیای استکبار ۴۴ سال هر آنچه در توان داشت برای دشمنی با مردم ایران روی میز گذاشت و تلاش کرد تا با نفوذ، خیانت و توطئه جداسازی، مردم را از نظام جدا کند غافل از این که مردم ایران اسلامی به ویژه جوانان دهه نودی و هشتادی با تمام درد و رنجی که دشمنان بر ما تحمیل کردند پا برجا ایستاده اید و اجازه فتنه به آنان نمی‌دهند.

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به هدایت‌های پیامبرگونه رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: معظم له در صدد الگو سازی از حاکمیتی بر مبنای سیاست قرآن، دین و حلالیات است و این همان نقطه‌ای است که دشمن از آن هراس دارد.

علیزاده تصریح کرد: امروز دشمن سعی خود را بر نابود کردن نظام بر خاسته از انقلاب قرار داده ولی هر بار متوجه می‌شود که این هدف برای آنان دست نیافتنی است چرا که در دهه‌های ابتدایی انقلاب نیز شاهد فتنه‌های دشمنان و دست اندازی در خاک و قومیت‌ها بودیم، اما با حضور جوانان سلحشور و شاگردان سلیمانی‌ها، تمامی این توطئه‌ها خنثی شد.

وی اضافه کرد: در جریان اغتشاشات اخیر نیز دشمنان جمعی از فرزندان کشور را در فضای مجازی فریب دادند و با استفاده از خلاءهای موجود سعی بر سو استفاده از آنان را داشتند و در این راه جان کسی برای آنان اهمیتی نداشت از این رو خودشان کشته‌سازی را طراحی کردند.

قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.