بیرجند - ایرنا - شماری از سربازان یگان‌های مختلف نظامی و انتظامی خراسان جنوبی با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن اعلام کردند؛ ما به عنوان سربازان حاج قاسم سلیمانی هیچ وقت میدان دفاع از آرمان‌های انقلاب و نظام را خالی نخواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امروز در راهپیمایی ۲۲ بهمن، شماری از سربازان مراکز نظامی و انتظامی با حضور در جمع مردم ضمن در دست داشتن پرچم سه رنگ ایران، تصاویر امام راحل، مقام معظم رهبری و حاج قاسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفتند: ما به عنوان سربازان حاج قاسم و مقام معظم رهبری همیشه در میدان می‌مانیم.

افتخار سربازی برای ولایت الگوی گرفته از آرمان و مکتب سردار بزرگ و با افتخار ولایت حاج قاسم سلیمانی است که در دل تک تک مردم این شهر به خصوص دهه هشتادی‌ها و نودی‌ها موج می‌زند.

امروز در جشن پیروزی انقلاب عده‎ای از نوجوانان هم با حضور در غرفه فرهنگی بسیج و نیروی انتظامی با لباس سربازی، سرود حماسی سردادند.

یکی از سربازان دهه هشتادی از استان کرمان در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن به خبرنگار ایرنا گفت: هدف از حضورم در راهپیمایی ۲۲ بهمن لبیک به فرمان مقام معظم رهبری است که ایشان از مردم خواستند که همچنان حضور انقلابی در این راهپیمایی بزرگ داشته باشند.

عرفان طهرانی‌پور افزود: واقعا انقلاب به وسیله مردم به پیروزی رسید و از این پس هم برای رسیدن به آرمان‌های خود همچنان نیاز است که مردم در صحنه باشند.

وی اظهار داشت: ما سربازان دهه هشتادی هم الگوی خودمان را حاج قاسم می‌دانیم که همچنان که ایشان خودشان را سرباز ولایت معرفی کردند ما هم به عنوان سرباز ولایت تامین کننده امنیت جامعه هستیم.

یکی دیگر از سربازان هم گفت: حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن را وظیفه خودمان می‌دانیم و امسال به دلیل خدمت مقدس سربازی این وظیفه برایم بیشتر احساس شد.

علی مطهری افزود: برای پایمال نشدن خون شهدا هم باید همیشه در صحنه باشیم و نگذاریم که دشمنان با توطئه‌های مختلف به اهداف خود برسند و یا بگویند که مردم ایران از انقلاب خود دل بریده‌اند.

خراسان جنوبی دارای ۲ مرکز آموزشی امام رضا (ع) ۰۴ ارتش و مرکز آموزشی محمد رسول الله (ص) مرزبانی است که همه ساله تعداد زیادی از سربازان در این مراکز آموزش مقدماتی نظامی می‌بینند و برای دفاع از خاک وطن و تامین امنیت مردم راهی سایر استان‌ها می‌شوند.

شعار محوری دهه فجر امسال "ایران استوار، ۴۴ سـال افتخار" است و ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ با عنوان روز " انقلاب اسلامی؛ جشن حضور، ایران یکپارچه" نامگذاری شده است.

استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد.