۲۲ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۳۰
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85026688
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

نسل چهارمی‌ها در جشن ۴۴ سالگی انقلاب

۲۲ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۳۰
کد خبر: 85026688
نسل چهارمی‌ها در جشن ۴۴ سالگی انقلاب

بیرجند - ایرنا - نسل چهارمی‌ها نیز در جشن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی حضوری پویا و پرشور داشتند و در خراسان جنوبی جلوه‌هایی خاص به راهپیمایی ۲۲ بهمن بخشیدند.

به گزارش ایرنا، هیچ کدام از آنها روزهای پر التهاب ۴۴ سال پیش این کشور را درک نکرده‌اند اما شنیده و خوانده‌اند که روزگاری در این شهر جوانان و نوجوانانی به رهبری امام خمینی (ره) قیامی بزرگ برپا کردند که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ شد.

دهه هشتادی و نودی‌ها امروز به یاد آن روزهای پر از بیم و امید اما سرافراز از استقلال و آزادی کشورشان به خیابان‌ها گام نهادند تا عهدی محکم‌تر از هر سال برای حفظ نظام و اعتلای کشور ببندند؛ از میدان شهدای بیرجند همانجایی که خون شهید سورگی و شهید سندروس در هفتم بهمن ۵۷ به زمین ریخت و نهال انقلاب سبز شد تا میدان قدس که نماد مقاومت است.

امروز همه پر شور و با نشاط آمدند و هر کدام پرچم سه رنگ ایران را به دست داشتند، شعار دادند و عده‌ای با دوستانشان و برخی هم با والدین و خانواده خود به مسیر راهپیمایی آمدند.

نسل چهارمی‌ها در جشن ۴۴ سالگی انقلاب

برخی از کودکان و نوجوانان تصاویر مقام معظم رهبری و سردار شهید سیلمانی را به دست دارند و شماری دیگر همصدا با سایر راهپیمایان شعار سر می‌دهند.

دختران دبیرستانی در حاشیه راهپیمایی شهر بیرجند غرفه‌ای از محصولات تولیدی را به نمایش گذاشتند و عنوان آن ۴۴ محصول فراسودمند از کدو حلوایی است.

همین دانش‌آموزان ماکتی از نقشه ایران را تهیه کردهد و از جمعیت خواستند تا با تکه‌های پازل این نقشه را تکمیل کنند.

جمعی دیگر از دانش‌آموزان دهه هشتادی برای راهپیمایان سرود اجرا کردند و گروهی با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری سهمی از این جشن بزرگ ملی را به عهده گرفتند.

نسل چهارمی‌ها در جشن ۴۴ سالگی انقلاب

برخی از نسل چهارمی‌ها با ساخت مترسک‌هایی چهره استکبار جهانی را به نمایش گذاشتند.

کمیل که یکی از دهه نودی‌هاست و به همراه مادرش در بیرجند به راهپیمایی آمده به خبرنگار ایرنا گفت: به دشمنان ایران با صدای بلند می‌گویم که ما نظام و کشورمان را دوست داریم.

وی افزود: دشمنان بهتر است دست از کشتن آدم‌های بیگناه و غارت کشورها بردارند.

نسل چهارمی‌ها در جشن ۴۴ سالگی انقلاب

یک دانش‌آموز دهه هشتادی هم گفت: آمده‌ام تا بگویم وقتی مردم ایران متحد باشند دشمن هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد.

وی ادامه داد: ۲۲ بهمن برای همه مردم و دانش‌آموزان روز مبارکی است و حس خوبی نسبت به آن داریم، وظیفه ما الان این است که با تلاش و تحصیل به کشور خدمت کنیم.

عارف دیگر دهه هشتادی در بیرجند است که گفت: کسی حق ندارد به کشور ما توهین کند و امروز با پرچم ایران در راهپیمایی شرکت کردیم.

نسل چهارمی‌ها در جشن ۴۴ سالگی انقلاب

وی که به همراه دوستش آمده است افزود: من وطنم را دوست دارم و مسلما مردم ایران هرگز اجازه نمی‌دهند به کشورشان تجاوز شود.

شعار محوری دهه فجر امسال "ایران استوار، ۴۴ سـال افتخار" است و ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ با عنوان روز " انقلاب اسلامی؛ جشن حضور، ایران یکپارچه" نامگذاری شده است.

استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha