ساری-ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با بیان اینکه مردم پایه بودن انقلاب مهمترین مولفه هویتی جمهوری اسلامی است، گفت: ابتدای انقلاب در شکلگیری، استمرار آن و ساخت نظام سیاسی بر پایه مردم و اصالت مردم بوده و هست.

به گزارش ایرنا، روح الله سلگی روز شنبه در اجتماع ده‌ها هزار نفری مردم قائمشهر در راهپیمایی ۲۲ بهمن افزود: استقلال سیاسی با تحمل تبعیدها و شکنجه ها و شهادتها حاصل شد. ابتنای انقلاب در شکل گیری، استمرار آن و ساخت نظام سیاسی بر پایه مردم و اصالت مردم بوده و هست.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی یک حادثه یکباره نبود که یک روند و پروسه چند صد ساله است که به صورت بطئی و از ایستگاه های مختلفی مثل مشروطه، تحریم تنباکو، ۱۵ خرداد و ... عبور کرد.

معاون استاندار مازندران با اشاره به وابستگی شاه به غرب به عنوان ژاندارم منطقه گفت: شاه در نقش مزدور غرب برای ابتذال فرهنگی منطقه تلاش می کرد، فرهنگ مبتذلی که نه نسبتی با ملیت ما داشت و نه مذهب ما.

سلگی افزود: جشن ۲ هزار و ۵۰۰ ساله شاه در شیراز گرانترین جشن تاریخ بود و جیمز بیل یک نویسنده آمریکایی در کتابش نوشت همزمان با این جشن کودکان در روستاهای شیراز از شدت گرسنگی علف میخوردند.

وی ادامه داد: نسل جوان ما بداند که رژیم پهلوی با تصویب کاپیتولاسیون عزت ملی و شرافت ایرانیان را به حراج گذاشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با اشاره به تغییر تاکتیک دشمن از جنگ سخت و فتح سرزمینی به جنگ نرم و تلاش برای فتح قلوب جوانان گفت: دشمنان با شعار دروغین زن، زندگی و آزادی به دنبال بازتولید یک انقلاب جعلی و ایجاد تردید ریشه های تاریخی_ملی و مذهبی در اذهان جوانان و نوجوانان است.

سلگی بیان کرد: تمام طراحی دشمن برای ایجاد نارضایتی و فلاکت اقتصادی است همانطور که به لطف خداوند در حوزه سیاسی به استقلال رسیدیم، در حوزه اقتصادی و معیشتی نیز به استقلال خواهیم رسید.

وی با تاکید بر اینکه جهانیان بدانند نماد زن قهرمان زینب(س) است که پس از شهادت ۱۸ نفر از اعضای خانواده در دارالعماره یزید ایستاد و گفت من جز زیبایی نمی‌بینم، یادآور شد: دشمنان بدانند این انقلاب مسیرش را ادامه خواهد داد و شب پرستان و خفاش صفتان نورگریز نمی توانند جلوی تشعشع و تلالو این انقلاب را بگیرند.

سلگی خطاب به جوانان دهه هشتادی گفت: زندگی توسط شهدای غواص و دست بسته کربلای چهار به ملت اهدا شد در حالی که خود زنده زنده دفن شدند.

معاون استاندار مازندران گفت: خائنان به ملت ایران با دریافت دلارهای آمریکایی_سعودی و در تقسیم کار با دشمنان به دنبال اجرای پروژه تحریم اند، تحریم نشاط و شادی ملت، تحریم شب یلدا، تحریم فوتبال، تحریم جشنواره و سینما که همگی مشروعیت بخش تحریم اقتصادی دشمنان انقلابند.