زنجان - ایرنا - رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: بارش برف و کولاک راه ارتباطی ۶۰ روستای این استان را بسته است که بازگشایی‌ها پس از مساعد شدن شرایط جوی انجام می‌شود.

محمد محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در زمان حاضر بارش برف در تمامی راه‌های استان به ویژه آزادراه های زنجان به قزوین و زنجان به تبریز جریان دارد.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط جوی نامساعد توصیه می شود، رانندگان وسائط نقلیه زنجیر چرخ به همراه داشته باشند، اضافه کرد: هم استانی ها هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند و از ترددهای غیرضروری در جاده های استان خودداری کنند.

این مسوول ادامه داد: هم اکنون اکیپ های راهداری استان در ۳۲ گردنه کوهستانی و صعب العبور فعال بوده و به طور شبانه روزی آماده خدمات رسانی هستند.

رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان یادآور شد: رانندگان قبل از حرکت از مبداء برای اطلاع از وضعیت جاده های این استان و کشور با سامانه ۱۴۱، سایت www.۱۴۱.ir و نرم افزار موبایلی ۱۴۱ ارتباط برقرار کنند.

در زمان حاضر ۳۷ دستگاه نظارت تصویری و ۵۸ دستگاه تردد شمار در مسیرهای ارتباطی استان زنجان فعال است.

مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به ۲۰ دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در آزاد راه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین است.

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان حدود پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه های اصلی و فرعی را زیر پوشش دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی است.