ورامین- ایرنا- رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب‌شرق استان تهران گفت: در پی بارش نخستین برف زمستانه در جنوب‌شرق استان تهران، عوامل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در آماده باش کامل قرار گرفته‌اند.

فرهاد معصومی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به بارش شدید برف در مناطق مختلف جنوب‌شرق تهران و احتمال ایجاد مشکل در راه‌های مواصلاتی ، کلیه عوامل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا در حال آماده باش کامل به سر می‌برند.

وی افزود: با توجه به پیش‌بینی‌های اوایل فصل زمستان، نمک مورد نیاز رفع یخ‌زدگی معابر تهیه شده و با شن مخلوط و در محورهای مواصلاتی اصلی و فرعی قرار گرفته تا در صورت نیاز، نسبت به نمک‌پاشی معابر اقدام شود.

وی گفت: با توجه به بارش شدید برف در مناطق شمالی دشت ورامین، کار نمک و شن پاشی در محور یام شریف‌آباد انجام شده و عوامل راهداری با استقرار در مسیرهای فرعی و اصلی، آمادگی کامل برای بازگشایی محورها در صورت بارش شدیدتر برف را دارند.

معصومی تصریح کرد: در حال حاضر تمامی محورهای مواصلاتی اصلی و فرعی جنوب‌شرق تهران باز بوده و تردد به سهولت انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: در محورهای جنوب ورامین و جاده چرمشهر نیز کامیون‌های حامل شن به همراه لودر و ماشین‌های راهسازی مستقر شده تا در صورت بارش برف، مشکلی در تردد محور قم – گرمسار و سه راهی حسن‌آباد به وجود نیاید.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب‌شرق تهران از مردم خواست تا از ترددهای غیرضروری خودداری کرده و در صورت ورود به جاده‌ها، موارد ایمنی را رعایت کرده و از سرعت و سبقت نابجا خودداری کنند.

شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران با بیش از ۷۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.